Pegs på mtb?

Pegs på mtb?
det går väll, men ramen är inte gjord för det och tål därför inte belastningen som ramen kommer att utsättas för, detsamma med gaffeln. lr det går om du skulle ha 14 mm axel tror jag.

Pegs på mtb?
men asså det va jag som skrev det some av fredde_sx men jag gjorde det på min brors dator och jjag behövde bevaka dete så jag skrev bara nåt!

men asså jag cyklar inte seriöst eller nånting jag bara latchar och såna grejer så för det första jag fattar inte det ddär med 14mm axel och sånt jag undrar bara om amn kan ha pegs för dete nice!

Pegs på mtb?
det är 9 mm axel på de flesta cyklar, asså där du fäster hjulen och skruvar åt nån grej så de sitter fast. 9 mm axel är för klen för pegs men det går ju självklart att ha pegs på den men ramen kommer ju att pajja.

Pegs på mtb?
PJ2007 sa:
kommer ramen gå sönder för ingenting eller om man hoppar och sånt?
Landar du på pegsen, så ja (lite beroende på vad du väger;). Jag har sett folk som har moddat och förstärkt MTB ramar och satt på en rejäl gaffel. Tänk också på att div fästen och lager mm inte är dimentionerade för en så extra belastning som pegs innebär (om man hoppar/står på dom)

//Axel

Tillbaka
Topp