Pengar

• Trådstartare Trådstartare bifteksupernova
  • Start datum Start datum
B

bifteksupernova

Guest
Pengar
Jag behöver pengar. Jag har.. Ingenting. Och jag vill köpa snowboard-boots. Eller kläder. ( vill helst passa på nu när det är rea överallt ).
I alla fall, någon som har något förslag på hur man lätt kan få fram pengar vid 15 års ålder?

Pengar
Det handlar egentligen mest om att svälja sin stolthet och våga göra något.
Till exempel kan du gå till gamla tanter i din omgivning och be att få ploga deras uppfart när det snöat, du får minst 100kr/tillfälle. På 10 kärringar har du en tusenlapp, eller två utan problem.

Sälj EU-pallar till DHL och andra behövande, eller ännu värre skala kabel och sälj kopparn!

Fan att freeride ska ha såna töntiga regler... sitter inne på massa smarta knep för att dra ut någon tusenlapp extra eller två men skriver jag hur får jag väl en varning direkt. Ni får PM;a istället!

Har sålt rätt bra med muffins till anställda i butiker också, enda man behöver göra är att säga att det är till en klassresa så vill alla köpa. Började med en hundring, hade 800 när dagen var slut. Funkar givetvis inte varje dag eftersom ingen vill köpa muffins varje dag.

Röda korset metoden är ju jävligt het nu också...

Pengar
Skaffa dig ett jobb, pojkvasker!
När man är 15 är det ju bara att tigga av mor och far. Fungerar det inte kan du väl erbjuda dem att du städar kåken/lägenheten, stryker deras skjortor/blusar, lagar middag osv osv. Det är ett bra sätt att tjäna pengar, och du slipper dessutom skatteverket :)

Pengar
kom ihåg att ingen kommer att slänga pengar på dig. Som felix sa, själv stoltheten och gör något. Gamlingar har ofta fett med cash eftersom de inte har särskilt mkt utgifter.

Är du riktigt desperat får du väl ta och länsa plånböcker på gym osv, men det får man ju inte.

Tillbaka
Topp