Jespr
Medlem
Pinsamaste Vurpan
Haha! Helt och hållet strålande indeed! Mintgröna tyskar ... Hehe ... Sicket enastående folk va.2maz sa:Detta utspelade sig för många år sedan när timglasform inte var ett fenomen och skidåkning var en konst som man fick lära sig. Min polare hade sässongat i st anton så många år att vi hade slutat räkna, han var med andra ord en ikon på plats. Det som hände var:
En vanlig dag han kände sig lite off men skulle ändå göra dagens första repa, han e tidigt på topp å drar en repa ner där ingen annan borde vara. När han kört ett tag kommer en mintgrön tysk utfarande bakom ett häng från ingenstans, i vanliga fall hade han reflekterat och parerat, men som sagt han var off å braka rätt in i herr uberfuhrer. Oj sa polaren och hjälpte tysken upp ur driva och stavar. Han ber så hemskt mkt om ursäkt och förklarar att så här oaktsam är han aldrig annars. Tysken är förbannad men köper läget och drar vidare. Polaren pausar och försöker fokusera, en stund senare åker han vidare, när han kommit halva sträckan ner har modd dragit in och sikten e svår. Eftersom han känner sig hyfsat säker på att han e ensam drar han på och försöker hitta skärpan, han kommer till ett ställe och skall droppa. Gissa vad han landar på? Samma djävla mintgröna tysk. Denna gång är inte tysken bara förbannad utan börjar fäkta med armarna mot min polare som i detta läget halvsitter över tysken och försöker lösa ut sina lagg. När polaren skall parera ett slag från tysken så slinter han och råkar armbåga honom rätt i ansiktet. Polaren inser att bomben håller på att detonera och rullar i väg, kommer upp på laggen och drar vidare utan att vidare försöka förklara att sånt här aldrig händer honom eller ens försöka komma på en lämplig ursäkt. Slutet blev att han åkte direkt hem till bostaden och la sig i sängen och försökte samla fokus inför nästa dag.
Strålande tycker jag.....