Pinsamma åkare i Högbyn

Pinsamma åkare i Högbyn
gurra69 sa:
Noamaan sa:
VEM FAN BRYR SIG OM MAN KAN CARVA ELLER INTE? + att man behöver väl inte köpa dåliga grejjer om man inte kan åka? Jag tror att gurra69 inte kan åka
Haha... vilket aggerssivt forum detta är! Alla verkar ta åt sig och lyckas verkligen missförstå! NEJ!!! MAN FÅR HA VILKA JÄVLA KLÄDER MAN VILL!!! Jag har aldrig sagt annat. Vad jag inte fattar är varför man lägger ned tusenlappar på något om man inte tänker anstränga sig. Då är det väl bättre att köpa en moppe och stå och burna vid korvkorren!?

Nej, "Noamaan" jag kan inte åka... Jag har inte lyckats att lära mig ett skit under de 30 år jag åkt utför. Under 10 år hade jag ca 100 skiddagar per år men inte fan lärde jag mig något för det... :-)
Jo fan vad jag tar åt mig.. har bara tränat å tävlat portåkning i över 10 år... så ja carvar nog minst lika bra som du
Å btw.. hur många gånger har du sett dessa "pinsamma åkare"? en gång, ett åk eller? för det är iallafall intrycket jag får. Det kanske är lite lite för att du friskt ska kunna komentera deras åkning i helhet, alla måste ju börja nån stans. Verkar som att du har lite förutfattade meningar.
Och ja tvivlar också starkt på att de lägger ner dessa tusenlappar på något de inte tycker är kul.
så snälla.. lägg ner, å sprid lite glädje istället.. pusspuss

Pinsamma åkare i Högbyn
håller med till en viss del, men! om dom nu vill åka så, låt dom göra det. varför sitta och gnälla om det på internet?! "kolla honom, han är ju inte så bra. varför ska han ha sånna kläder?". man får väl ha vilka kläder man vill oavsett hur bra man åker. hatar det sättet att tänka på...

//fäjsplänt

Pinsamma åkare i Högbyn
Visst behöver man inte åka Carving om man åker i parken, men då ska man väl åtminstone kunna hoppa (Säger inte att man måste göra trick) och inte bara köra störtlopp ned till liften. Förstår en jibber om han/hon kör störtlopp ned till en lift som är en del av transportsträckan till parken eller liknande men köra störtlopp I parken? Hur står det till? Kanske dags att byta ut baggystället mot en fartdräkt?

Man behöver givetvis inte köra Carving utanför parken heller, huvudsaken är väl att man kan svänga överhuvudtaget. Men det är kul att se folk som Carvear (Eller hur man nu ska böja det) sig ned.

Tusan, nu snodde du mitt "karva" BigAir! (;

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
TT-JONTHE sa:
Jag såg samma sak i Branäs såg förfärligt ut dom va danskar men dom hade K2 allihoppa och snygga hjälmar och snygga kläder men va hände när jag såg dom hoppa på ett litet blått hopp? Jo dom bara hoppade och sedan ramlade dom typ ihop när dom landade..
spegelbild eller?

Pinsamma åkare i Högbyn
jag tycker att gurra69 är ganska pinsam som inte har något bättre för sig än att sitta och göra forum emot folk som har ballare utrustning en vad han själv har....

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
Okej, för jag tror inte jag är ensam om att tycka det är FETT GAY att bara åka runt o glänsa i parken...

Pinsamma åkare i Högbyn
asså.. i backen gör man följande,

tränar på att åka/carva switch för att kunna hoppa switch bättre.
samt att backen känns längre om man åker switch ... :D
och är det större backe så carvar man givetvis då också fast kanske framlänges,

sen om det är ett hopp eller en park på g så kan man ju hänga lite och sen hoppar man tills smalbenen inte orkar mer... ;)

Pinsamma åkare i Högbyn
självklart är det ju kläderna som gör att man blir bra, titta bara på alla proffsen!?!?!?

Pinsamma åkare i Högbyn
Jag trodde att medlemmarna på Freeride skulle ha större förmåga att driva en diskussion framåt men jag antar att det är för många osäkra youngsters här.

Har nog aldrig varit på ett forum där folk är så ilskna och inte lyckas bidra i debatten som här...

Pinsamma åkare i Högbyn
gurra69 sa:
Jag trodde att medlemmarna på Freeride skulle ha större förmåga att driva en diskussion framåt men jag antar att det är för många osäkra youngsters här.

Har nog aldrig varit på ett forum där folk är så ilskna och inte lyckas bidra i debatten som här...
haha håller med, dom flesta här har jue faktiskt damp;P men så kan de va.. alla är inte perfekt;D

Pinsamma åkare i Högbyn
gurra69 har helt rätt. Det är jobbigt med folk som klär sej fett som fan och har feta och ställer sej i parken så tror man verkligen att dom kan köra nånting. Så tar dom ett litet blått hopp och inte ens kommer över, provar inte en snurr eller nånting. Som Senare på kvällen sitter här på FR och skriver att dom testat det och det och att dom ska göra det och det men det händer aldrig nånting, och när man säger att dom inte gör det dom säger, typ Sw 540 true nose, så bvlir dom skit lack och säger att man inte vet ett skit. Fast man åker i samma park som dom och ser dom hela dagarna! Störande jävla folk, köper grejjer för hur många tusen som helst och inte kan använda dom. menlösa människor!

Pinsamma åkare i Högbyn
Ewasx sa:
Orka vara häst. Bara för att du har en tight ekonomi och inte har råd med tyg på kroppen så behöver du inte klaga på andra som har det.

/hej hopp, ewasx
Där satt den, klockrent svar!
Btw börjar jag gilla Gurra´s trådar :D

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
hahaha.. du kan juh inte dömma ungarna för att du har sett dom åka rakt nedför backen en gång dom kanske är svingryma vad fan vet du om det ???

Pinsamma åkare i Högbyn
Du "Oakl3y". Jag ser redan nu att du är en kass datanörd som bara sitter och sprider jävliga kommentarer här på internet. Slår vad om att du knappt kan svänga med dina snowblades. Hur vet jag allt detta då? Jo, du har nämligen en 3:a i ditt namn villket tyder på att du är en datanörd. 1337 3lit haxxor m8!

Pinsamma åkare i Högbyn
haha. vilken tråd. gurra69. ett tips, fortsätt inte skriv nya inlägg, de blir ju bara värre. Låt alla klä sig och köpa de dem vill. Får folk inte längre köpa det dem tycker är snyggt ?
snälla sluta.

Pinsamma åkare i Högbyn
På dom flesta åkarna här runt om i världen kan man oftast lätt se om de är bra. Det finns en gräns på stilen hos jibbare som är hårfin men som går att se om man är erfaren.

Pinsamma åkare i Högbyn
den här tråden är inte alls rolig
Den är jätte tråkig.

man kör för att det är kul, "för fan"

man klär sig som man vill.
och om dom inte tycker det är kul att carva
så carvar dom inte. PUNKT SLUT.

Pinsamma åkare i Högbyn
erikolja sa:
På tal om kläder tycker jag det hade varit jävligt ballt om Tex Jon Olsson hade kört i en neonrosa overall med skärp i midjan å pälsmössa.
Jag e säker på att många hade börjat med det efteråt:P Det e lite skrämmande
Ja tänk hur det skulle se ut...
c_11225_4.jpg

(ok, pälsen är inte på mössan)

Pinsamma åkare i Högbyn
Jag har aldrig sett nån som sett bra ut som har varit kass:P För om ser bra ut är man oftast bra, men om man där emot ser ot som en bort kommen nolla med tajta kläder och öppen för liten dunjacka och bsallsen ovan för pjäxor då är man dålig !

Pinsamma åkare i Högbyn
Alltså... folk måste ha för mycket tid!

1. går får jag syn på människor som kastar bort sin tid genom att inte anstränga sig alls.. De kunde lika gärna åkt lift nedför också... :-)

2. Idag ägnar sig kompisarna till de i punkt 1 åt monumentalt meningslösa inlägg i den här tråden... haha...

Ja, man får åka hur man vill men kan det verkligen vara kul? Ja, man får klä sig hur man vill... men om man betalar en månadslön för sin utrustning kommer i alla fall jag att tro att det är tuffa killar ;-)

Pinsamma åkare i Högbyn
Peter_K sa:
erikolja sa:
På tal om kläder tycker jag det hade varit jävligt ballt om Tex Jon Olsson hade kört i en neonrosa overall med skärp i midjan å pälsmössa.
Jag e säker på att många hade börjat med det efteråt:P Det e lite skrämmande
Ja tänk hur det skulle se ut...

(ok, pälsen är inte på mössan)
Haha.. klockers! Ser ju klart ballt ut!

Pinsamma åkare i Högbyn
TT-JONTHE sa:
Jag såg samma sak i Branäs såg förfärligt ut dom va danskar men dom hade K2 allihoppa och snygga hjälmar och snygga kläder men va hände när jag såg dom hoppa på ett litet blått hopp? Jo dom bara hoppade och sedan ramlade dom typ ihop när dom landade..
haha, jag såg också just de snubbarna! klockrent!

Konstigt att alla blir så upprörda, eftersom jag bara uppfattar det som ett roligt fall av att döma folk efter utseende. Det stämmer jävligt väl att det finns vissa som ser bra ut innan de ens har gjort något, medans vissa inte ser bra ut. Det kan ändå vara så att personen som ser bra ut är sämre än personen som ser dålig ut, eller vise versa. Det som ser mest kul ut är ändå när en sån här sk. "bra" snubbe åker in mot ett hopp i parken, och det ser ut på honom som om han ska dra nåt trick som man brukar se i filmer. Sen blir det bara ett straight air, utan grab eller nånting. Man kan säga att de som klär sig som proffsen får höga förväntningar på sig, även om de inte kan leva upp till dem. Dessa brukar vi som hör hemma inom surfvärlden kalla för posers; ser bra ut, är sämre.
Å andra sidan kan det - även om det är ovanligt - komma någon som ser ut att aldrig satt sin fot i parken förut, som drar en klockren 3 mute. Det kallar jag kontrast!

Pinsamma åkare i Högbyn
Shit, tråden är för mig ett riktigt lågvattenmärke för Freeride. Är inte så frekvent användare här längre men det är nu officiellt bekräftat att freeride är ett tillhåll för allt för många jerks.

Gurra69, du måste skämta med oss alla? Skidåkning oberoende skicklighetsgrad kan vara kul, oftast har de sämsta åkarna roligast, tänkt på det? Vill kidsen sen prioritera kläder och lägga pengarna på det, är det ditt problem?

Att grabbar/män har ett intresse för mode är högt förekommande idag, och det kommer bara växa. Uppenbarligen är det kläderna du stör dig på, du klagar väl inte om de har en overall från -89?

Det är Gurra69 som har för mycket tid, inte kidsen, som sitter här och beklagar sig över sin dåliga självkänsla, fruktar den nya generationens idéer och sätt att vara.
"Vi sätter därför på oss våra 2m:s lagg, vårt 20 år gamla skidställ och helt för dåliga googles sen visar vi kidsen! Fan vad häftiga vi är då.."

Denna stolta oldschooltendens och alfahanementalitet ser jag bara som ytterligare en metod att försöka nedvärdera andra och beklaga sig för att framhäva sig själv.

För det första hade nog kidsen bra mkt roligare än vad du hade den dagen
För det andra mår inte kidsen dåligt över dina klagomål, det är du som mår sämst
För det tredje är det, tro det eller ej, att folk får både klä sig och åka hur dom vill
För det fjärde, släpp finn-fem-fel-mentaliteten
För det femte, jag plogar alla backar ner

Men ärligt, är det inte roligare att glida ner i backen snygg (efter egen bedömning) än att glida ner osnygg? Nä Gurra...då sätter vi på oss blåstället och visar skitungarna att vi kan köra skiten ur dom..hoppas kidsen gråter sig till sömns. Lägg bara ner.

Pinsamma åkare i Högbyn
Äntligen någon med lite vett i den här tråden, tack Skoglund.

Gurra, dina tankebanor liknar din nemesis "jibbern" ack lite väl mycket, fast åt andra hållet då givetvis. Ärligt talat trodde jag inte det fanns sådana "friåkare" (antar att det är vad du är? med dina en miljard skiddagar i ditt hundrafemtio år långa liv) med sådana fördomar, trodde inte att ni var så hjärntvättad av skidfilmer.

Dina argument håller inte för fem öre (skulle inte vilja kalla det argument iofs men...) och att ens öppna en tråd för den här typ av "diskussion" är bara befängt.

Skaffa lite moral och vett och dumpa dina fördomar.

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
Löjligt som fan att ens klaga på andra att de inte kan åka. Jag ger mig fan på att du inte vet hur en äkta skärande sväng ser ut heller när det kommer till krita.

Sorry, men shit vad opassande det är med besserwissers. Vi är alla här för att ha trevligt och vi åker för att ha kul. Vill du klaga på folk kan du klaga på dem som kör av vägen fastän de har nya vinterdäck.

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
Mr_Skoglund sa:
Shit, tråden är för mig ett riktigt lågvattenmärke för Freeride. Är inte så frekvent användare här längre men det är nu officiellt bekräftat att freeride är ett tillhåll för allt för många jerks.

Gurra69, du måste skämta med oss alla? Skidåkning oberoende skicklighetsgrad kan vara kul, oftast har de sämsta åkarna roligast, tänkt på det? Vill kidsen sen prioritera kläder och lägga pengarna på det, är det ditt problem?

Att grabbar/män har ett intresse för mode är högt förekommande idag, och det kommer bara växa. Uppenbarligen är det kläderna du stör dig på, du klagar väl inte om de har en overall från -89?

Det är Gurra69 som har för mycket tid, inte kidsen, som sitter här och beklagar sig över sin dåliga självkänsla, fruktar den nya generationens idéer och sätt att vara.
"Vi sätter därför på oss våra 2m:s lagg, vårt 20 år gamla skidställ och helt för dåliga googles sen visar vi kidsen! Fan vad häftiga vi är då.."

Denna stolta oldschooltendens och alfahanementalitet ser jag bara som ytterligare en metod att försöka nedvärdera andra och beklaga sig för att framhäva sig själv.

För det första hade nog kidsen bra mkt roligare än vad du hade den dagen
För det andra mår inte kidsen dåligt över dina klagomål, det är du som mår sämst
För det tredje är det, tro det eller ej, att folk får både klä sig och åka hur dom vill
För det fjärde, släpp finn-fem-fel-mentaliteten
För det femte, jag plogar alla backar ner

Men ärligt, är det inte roligare att glida ner i backen snygg (efter egen bedömning) än att glida ner osnygg? Nä Gurra...då sätter vi på oss blåstället och visar skitungarna att vi kan köra skiten ur dom..hoppas kidsen gråter sig till sömns. Lägg bara ner.
Tänkte precis säga samma sak som mr skoglund, men nu när han så väl påpekat felet med dennna tråd nöjer jag mig med citeras hans visa ord!!!

Så en annan sak, börjar vi intè alla någonstans? Du sa ju själv att de åkte i ett blå hopp av vilken anledning tror du? Vi är alla nybörjare en gång, det är det som är så roligt, alla har varit sämst någon gång...

edit: stavfel

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
Imponerande att det verkar vara så låg läsförståelse bland Skoglund och flera övriga. I princip alla har missat frågeställningen i tråden.

Frågan var huruvida det helt enkelt är så att många inte behärskar carvingtekniken varpå slött störtlopp blir en enkel utväg. Kan det vara så? Jag inbillar mig att gemene man hade lättare att åka på den förra generationen skidor.

Sedan, AdrenalineJunkie, jag har väl aldrig skrivit att de körde något blått hopp?? Ännu en gång som för fan måste blir den sista (!!!!!!) säger jag att man skall ha kul! Det är det viktigaste! Jag förstår nu att jag har underskattat slött, stående störtlopp! Tack var allas kritik kommer jag nu uteslutande att ägna mig åt denna fantastiska disciplin inom skidåkningen!

Sluta missförstå, felcitera och haka upp er på delar av första inlägget. Visa att ni kan diskutera och föra en diskussion framåt istället för att hela tiden kasta skit på trådskaparen, dvs jag. Ni tycker att jag kastar skit på åkarna, borde inte ni i så fall visa att ni är bättre? Om ni nu anser att jag är så fel ute??

Tillbaka
Topp