Pinsamma åkare i Högbyn

gurra69

Ny medlem
Pinsamma åkare i Högbyn
Körde några åk i Högbyn idag. Där fanns fan ingen som kunde åka lagg. Får syn på 4-5 coola killar med rätt kläder, K2 Public Enemy, silverfärgade hjälmar med Freeride-dekaler på. Kul tänker jag! Här är kanske några man kan ljuga lite med. Jag tittar på när de skall ta sig ner i Högbyns Fun-park. Jaha.... killarna gör inte en sväng, inte ett hopp... ingenting. De kör någon form av stående störtlopp ned till liften. Ehh... spännande skidåkning. Pinsamt!

Hur många är det som gör samma sak? Jag är lite inne på detta med att det är så få som verkligen kan carva. Är det därför de kör så slött istället? Synd att kasta bort tiden när man har så dyr utrustning men det kanske är mamma och pappa som betalat?

Pinsamma åkare i Högbyn
jag är stolt! jag kan carva.. både framlänges å sw :)

inte alla som kör carvingsvängar sw! eller hur HASSE?!

kul å se sånna som man dömmer efter kläderna.. finns alltid nån som ser sjuukt skillad ut.. typ Xgames åkare eller nått. men när dom väl droppar in i parken så kommer dom inte över platåerna å flaxar utav helvete.. De är inte kläderna som åker!!

hej hopp // Jäppänäjtår

Pinsamma åkare i Högbyn
jag tvivlar stark att någon kommer att erkänna på detta forum att dom gör som du beskrev.

och det är deff mer underhållande att carva än att bara glida rakt ner utan att ens nästan svänga!

edit, även sw som jäppe säger.

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
Jag såg samma sak i Branäs såg förfärligt ut dom va danskar men dom hade K2 allihoppa och snygga hjälmar och snygga kläder men va hände när jag såg dom hoppa på ett litet blått hopp? Jo dom bara hoppade och sedan ramlade dom typ ihop när dom landade..

Pinsamma åkare i Högbyn
Vi var också i Högbyn idag och kan bara hålla med.
Det fanns några som visade lite skills men MÅNGA åkte bara rakt ner............
Kan inte föstå alla dessa snowbladesåkare som tycker att det är kul att åka i parken!!!!!

Det var ganska svårt att åka på några av boxarna då det var trä och inte plast som man åkte på.
Blött trä suger..............

Min dotter gillade iallafall att åka där på boxarna och rainbow:en.

//Fredde

Pinsamma åkare i Högbyn
Som sagt alla har rätt att åka där dom vill! Men som det brukar stå vid dom flesta dream parks "Åkning sker på egen risk";) säger inget mer om den saken höhöhö!

Pinsamma åkare i Högbyn
nope, ska inte säga att jag är bra på att carva eller att jag kan.

jag åker bara i parken (och BC hopp) (och street) så jag har varken glädje eller
nytta av att carva

men vi har allt några sånna som du beskrev i våran backe

Pinsamma åkare i Högbyn
så bara för att man är dåligt så ska man klä sig fult med flit eller?:P
låter orimligt tycker jag iallafall.

Pinsamma åkare i Högbyn
håller med aandree!
är det förbjudet att klä sig i kläder man tycker är snygga, eller?? får man bara ha snygga kläder om man är bra, eller??
onödigaste inlägget på länge.

Pinsamma åkare i Högbyn
Nej, om man är dålig anser jag att man bör göra en ansträngning. Det kan helt enkelt inte vara kul att bara stå på rakt ned i en relativt kort backe.

Alltså, ingen behöver ta åt sig av den här tråden! Jag kände bara att det är slöseri med pengar, tid och andras tid i liftköer med folk som inte verkar det minsta engagerade och som dessutom säkerligen tror att de är kungar. Cad skulle sådana göra i Alperna? Stå och slöåka på transporterna antagligen.

Pinsamma åkare i Högbyn
gurra69 sa:
Nej, om man är dålig anser jag att man bör göra en ansträngning. Det kan helt enkelt inte vara kul att bara stå på rakt ned i en relativt kort backe.

Alltså, ingen behöver ta åt sig av den här tråden! Jag kände bara att det är slöseri med pengar, tid och andras tid i liftköer med folk som inte verkar det minsta engagerade och som dessutom säkerligen tror att de är kungar. Cad skulle sådana göra i Alperna? Stå och slöåka på transporterna antagligen.
Förmodligen tycker dom det är jävligt kul eftersom dom lägger ned den energin och dom pengarna ;)

Pinsamma åkare i Högbyn
Haha... kul att så många verkar känna sig träffade... :-)

Ja, man får klä sig snyggt! Absolut! Det jag bara inte fattar är varför man lägger ned tid, pengar och energi på att ta sig till en backe för att sedan inte utnyttja dess möjligheter och sin egen möjlighet till utveckling.

Att killarna hade "rätt kläder" var mer något jag triggade på och hoppades att det var några jag kanske kunde ha lite kul med. Jag kör med skräpskidor, 10 år gammalt ställ och googles som var läskiga redan för 10 år sedan.. haha... Man får se ut hur man vill men tala om för mig vem som kan tycka att upprätt störtlopp i en kort backe kan ge något. Varför inte ta varje chans till utveckling??

Pinsamma åkare i Högbyn
Jag förstår precis vilka du menar men istället för att lägga ner sin energi på att tycka vad tråkigt dom måste ha , så äre vell roligare att bara garva åt dom och göra sin grej i stället ;)

Pinsamma åkare i Högbyn
Jag känner mig inte träffad, och kan enligt mig själv åka riktigt jävla bra på mina nästan mittmonterade twintips men självklart har jag någon gång av olika anledningar bara släppt ner för backen utan att hoppa i hoppen. Frågan är, kan man klassa mig som asdålig åkare med alldeles för dyr utrustning efter att sett mig åka ett rakt åk utan att hoppa? Nej, det tycker jag verkligen inte!

En Amerikansk sponsrad jibber sa i Åka Skidor för nått år sedan något i stil med "Hoppen är det roligaste, pisten imellan ser jag bara som en transportsträcka mellan hoppen". Kanske vi ska klassa han (som var en grymt duktig åkare) som en sopa med alldeles för bra utrustning för att han inte körde maximalt med carvingsvängar mellan hoppen..

Btw, så här karvar en äkta freerider i pisten! https://www.freeride.se/member/photolarge.php?id=36684

Senast ändrad:
Pinsamma åkare i Högbyn
ifall de är du jag tänker på ska du inte säga ett skit om att dom i högbyn åker dåligt, vad gjorde du ens i parken? åkte å svängde lite och åkte över bullen?

och du, låt grabbarna klä sig hur dom vill.

Pinsamma åkare i Högbyn
Nja, nu var väl egentligen inte saken att de måste vara dåliga utan att de ägnar en dag åt att inte utveckla sin förmåga.

Anledningen till att jag bryr mig är att de tar upp plats i liften, i backen och om de inte har större avsikter än detta kan de gärna sitta inne på cafét hela dagen. Samtidigt är det bra att ungarna kommer ut! Jag menar, med all övervikt vi har i samhället är det bättre att ungarna fisåker än att de sitter hemma och chattar... :)

Pinsamma åkare i Högbyn
Filleee sa:
ifall de är du jag tänker på ska du inte säga ett skit om att dom i högbyn åker dåligt, vad gjorde du ens i parken? åkte å svängde lite och åkte över bullen?

och du, låt grabbarna klä sig hur dom vill.
Nej, jag åkte inte i parken! Jag stod högst uppe en stund men det lockade mig inte. Satt för mycket snövärmare i vägen.

Snälla... läs mina inlägg! Det handlade inte om kläderna! Kläderna gjorde bara att jag fick upp ögonen för dem och trodde att jag kanske kunde åka lite med dem. Det var inget negativ med deras kläder!

Pinsamma åkare i Högbyn
VEM FAN BRYR SIG OM MAN KAN CARVA ELLER INTE? + att man behöver väl inte köpa dåliga grejjer om man inte kan åka? Jag tror att gurra69 inte kan åka

Pinsamma åkare i Högbyn
Orka vara häst. Bara för att du har en tight ekonomi och inte har råd med tyg på kroppen så behöver du inte klaga på andra som har det.

/hej hopp, ewasx

Pinsamma åkare i Högbyn
På tal om kläder tycker jag det hade varit jävligt ballt om Tex Jon Olsson hade kört i en neonrosa overall med skärp i midjan å pälsmössa.
Jag e säker på att många hade börjat med det efteråt:P Det e lite skrämmande

Pinsamma åkare i Högbyn
På tal om kläder tycker jag det hade varit jävligt ballt om Tex Jon Olsson hade kört i en neonrosa overall med skärp i midjan å pälsmössa.
Jag e säker på att många hade börjat med det efteråt:P Det e lite skrämmande

Pinsamma åkare i Högbyn
Noamaan sa:
VEM FAN BRYR SIG OM MAN KAN CARVA ELLER INTE? + att man behöver väl inte köpa dåliga grejjer om man inte kan åka? Jag tror att gurra69 inte kan åka
Haha... vilket aggerssivt forum detta är! Alla verkar ta åt sig och lyckas verkligen missförstå! NEJ!!! MAN FÅR HA VILKA JÄVLA KLÄDER MAN VILL!!! Jag har aldrig sagt annat. Vad jag inte fattar är varför man lägger ned tusenlappar på något om man inte tänker anstränga sig. Då är det väl bättre att köpa en moppe och stå och burna vid korvkorren!?

Nej, "Noamaan" jag kan inte åka... Jag har inte lyckats att lära mig ett skit under de 30 år jag åkt utför. Under 10 år hade jag ca 100 skiddagar per år men inte fan lärde jag mig något för det... :-)

Pinsamma åkare i Högbyn
det är väl då kul och bara åka rakt ner ibland o om man inte glasögon på sig får man ont i ögona sen så fladdrar det lite i kläderna

Pinsamma åkare i Högbyn
gurra69 sa:
Noamaan sa:
Haha... vilket aggerssivt forum detta är! Alla verkar ta åt sig och lyckas verkligen missförstå! NEJ!!! MAN FÅR HA VILKA JÄVLA KLÄDER MAN VILL!!! Jag har aldrig sagt annat. Vad jag inte fattar är varför man lägger ned tusenlappar på något om man inte tänker anstränga sig. Då är det väl bättre att köpa en moppe och stå och burna vid korvkorren!?

Nej, "Noamaan" jag kan inte åka... Jag har inte lyckats att lära mig ett skit under de 30 år jag åkt utför. Under 10 år hade jag ca 100 skiddagar per år men inte fan lärde jag mig något för det... :-)
jag har både fina kläder å en moppe, de du :D

Pinsamma åkare i Högbyn
yeah, du beskriver Hammarbybackens största pack! Fett kooola ungar som står och tvekar ovanför butterboxen i oakley crowbar neonstretch med skitbra utrustning och snygga kläder.

Sen såg jag en skön lirare med public enemy 06/07+look p12 jib(senaste) med oakley a-frames och skitsnygga kläder som bara stog o hängde i 2 timmar på samma ställe i hammarbybackens park. Det var minsann en syyyyyn!

Pinsamma åkare i Högbyn
haha, ovanligt många som skriver något i stil med "orka bry sig". Vad kan det bero på?

Pinsamma åkare i Högbyn
Faktum är att det nu förtiden kommer väldigt många newschool jibbers som inte åkt förut, (dessa härstammar ofta från bladesåkarna, då dom började åka i en backe). Dess personer säger gärna & ofta att det suger att åka skidor, alltså att inte jibba.

Dock har dessa personer sällen kommit utanför sälen, dom har aldrig åkt på ett par carvingskidor, och dom har definitivt inte lärt sig åka.

Jag skulle faktiskt vilja säga (eftersom jag både åker pist & park) att pist kan vara så grymt mycket roligare än park om man har ett par carvinglagg, Bra fallhöjd och en brant backe, så finns det inte mycket som slår det än att dra massa härliga carvingsvängar.

Dock bryr jag mig inte om att dessa klär sig snyggt eller inte, dock verkar vissa inte vilja ha någon insyn om hur roligt carving är, det är synd.
(som någon skrev "jag har ingen nytta av att carva" hur vet du om du aldrig lärt dig? du kanske kommer gilla det). Säg inte att carving är skit om ni inte kan och inte har provat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp