pinsamt

pinsamt
Finns nog ingen given längd egentligen, men om de går till hakan på dig så är de nog lagom. LÄngden avgör ju bara hur snärtiga de är när du ska runt egentligen. Det är ju lättare att leka med ett par kortare skidor än med ett par backhoppar lagg. Prova och hyr ett par olika nån gång du är i backen, de flesta ställen har så att du kan hyra och sen byta skidor inom samma prisklass hela dagen! dKv

pinsamt
själv tycker jag att det är skönare med lite längre skidor eftersom man får ut så mycket mer av åkningen än vad man förlorar i spinnen. Är själv en o åtti och kör 178 pow ait pro.

//MVH johan

pinsamt
runt näshöjd tycker jag... kör själv på 181cm 1080 och är 183cm och det blir grymt mycket roligare i offpisten om du har längre skidor, tycker inte att man tappar så mycket i spinnen..

pinsamt
det beror på om du vill ha renodlade jibber-lagg eller något som funkar i pisten också. ju kortare ju lättare att hoppa (utan att överdriva förstås). ju längre (utan att överdriva här med) ju bättre i pisten. en kompromiss mellan dessa två faktorer brukar vara den optimala allround-skidan. själv tänker jag införskaffa ett par völkl v-ski legend (twintip) i 178, själv är jag 181. lycka till med ditt val. / s

Tillbaka
Topp