pistmaskins förare i åre?

classe91

Ny medlem
Tja jag har en liten fundering bara, äre nån som vet vem/hur man ska ta kontakten med nån som är ansvarig för "pistmaskinerna" pistningen av backen ? nått mobil nummer/ namn eller nått liknande? :)

mvh//classe

Vill du ha nån du kan ringa och klaga till när du inte är nöjd?
Det finns jourhavande medmänniska på telefon...

Skämt åsido, det bästa sättet för gäster att få gehör för sina klagomål är att fylla i de här gästundersökningarna som figurerar.
Det tas fasta på, tro mig. Det finns pappersvändare som BARA går i gång på statistik och något som faktiskt finns på pränt.

\"Klagar inte gästen är allt bra.\"

Det finns inget företag idag som negligerar sina missbelåtna kunder för de vet att bara tre missnöjda på tio har mod nog att berätta om sitt missnöje.

Så att ta fasta på kritik och missnöje utan att betrakta det som gnäll är väldigt viktigt idag.

Fast du kanske tänkte på nåt helt annat?

jag skulle då inte klaga men va bra nu vet jag de i fall jag skulle vilja göra de nån gång ;)

ne jag va ute efter att söka jobb :)

Samt att dom tar inte in mycket folk som just pistörer, polaren sökte men dom behövde bara 1 person

Sen tar dom ju erfarna och äldre före yngre

Söka går ju dock att göra men i år är det dock försent om man nu inte ligger på som en igel ;)

ok tanken va väll att söka nästa år förstod att de inte va så tvär lätt att söka nu:p, har ju redan massa förarbevis på tunga sidan och ett antal års erfarehet så har man tur så ;)

Har du ett antal års erfarenhet som < tjugoåring?
Det var inte illa.

Vilka maskiner har du förarbevis på och vilka har du aktivt arbetat med?

De som kör pistmaskin i Åre är ungefär 20st till antalet och i stort sett alla är återkommande och har varit det nästan 20 år de flesta.
I år var det en som var helt ny och har en bakgrund inom skogsindustrin.

Har förarbevis i hjullastare, traktorgrävare, grävmaskin, bandshaktare, pistmaskin,b,be,c,ce körkort.

ne men har då haft 10 tal maskiner i familjen ( pappa är åkare ) så har kört maskin till och från i säkert 5-6 år, sen har jag gått maskinförar utbildning i 3 år så har ju alla förarbevis på dom maskinerna jag valde, och har jobbat med de ordentligt i 3-4 år så jag kallar de då rätt så bra erfarenhet, och har redan pistmaskin förarbevis så kan ju inte ha sämst chanser av dom som söker + att man har lite kontakter med folk som jobbat där tidigare som kanske kan lägga ett gott ord för en, men de ä ju bara att prova kan ju inte bli sämre än att man inte får jobbet eller ?? :)

classe91 sa:
Har förarbevis i hjullastare, traktorgrävare, grävmaskin, bandshaktare, pistmaskin,b,be,c,ce körkort.

ne men har då haft 10 tal maskiner i familjen ( pappa är åkare ) så har kört maskin till och från i säkert 5-6 år, sen har jag gått maskinförar utbildning i 3 år så har ju alla förarbevis på dom maskinerna jag valde, och har jobbat med de ordentligt i 3-4 år så jag kallar de då rätt så bra erfarenhet, och har redan pistmaskin förarbevis så kan ju inte ha sämst chanser av dom som söker + att man har lite kontakter med folk som jobbat där tidigare som kanske kan lägga ett gott ord för en, men de ä ju bara att prova kan ju inte bli sämre än att man inte får jobbet eller ?? :)
in your face, "eevez". tycker absolut du bör söka, för din ålder går det ju inte att ha så mycket bättre erfarenheter/meriter.

Senast ändrad:
Men satan fyller du år tidigt eftersom du hunnit med allt de där? Sen för att få pistmaskins kortet så måste du ha minst 200 timmar i maskin innan du får förarbeviset. Så om du inte har det redan så må du ligga i den här säsongen.

går ju skola i de så maskin förarbevisen gjorde man klart före man va 18 så då när man fyllde 18 så fick man alla bevis hemskickade i brevlådan :), och körkorten gjorde man bort efter varandra för att man hadde så mycke praktik i att köra dom på \"körgård\" så gjorde man b ena veckan och c den andra och e den tredje då går de fort :) och att man kanske inte är helt bakom flötet inom den här branshen

sen helt rätt av dig \"svenke\" man ska köra i hop 200 timmar för att få ut förarbevisen och jag skrev fel har bara utbildnings beviset så får väll försöka skramla i hop 200 h i vinter :) de blir några nätter ;)

Fösöker man inte så kommer man då aldrig att få jobbet ;)

mvh//classe

grymt! har du kontakt med någon mindre anläggning så är det perfekt att få dina timmar där. sen om dom ser att du är väldigt duktig på att köra så brukar det kunna fuskas in några timmar så du inte behöver köra 200 timmar:P

Kom ihåg att alla entrepenadfirmor och skidanläggningar föredrar maskinförare som har en yrkesstolthet som innefattar att man tar hand om sin maskin och kör med huvudet.

Det är dyra maskiner i inköp och reservdelar är otroligt kostsamma.
Visst kan någon producera mycket som förare men det kostar ofta därefter och slår man ut det visar det sig att man ALLTID tjänar på varsamma och lite "långsammare" som också har vett att säga nej när de får förfrågningar på vad som kan göras med en pistmaskin.

classe91 sa:
går ju skola i de så maskin förarbevisen gjorde man klart före man va 18 så då när man fyllde 18 så fick man alla bevis hemskickade i brevlådan :), och körkorten gjorde man bort efter varandra för att man hadde så mycke praktik i att köra dom på \"körgård\" så gjorde man b ena veckan och c den andra och e den tredje då går de fort :) och att man kanske inte är helt bakom flötet inom den här branshen

sen helt rätt av dig \"svenke\" man ska köra i hop 200 timmar för att få ut förarbevisen och jag skrev fel har bara utbildnings beviset så får väll försöka skramla i hop 200 h i vinter :) de blir några nätter ;)

Fösöker man inte så kommer man då aldrig att få jobbet ;)

mvh//classe
Tycker ändå det låter som att du har sinnesvilt grymma meriter. SÖK!

Tillbaka
Topp