pjäxa för benhinnornas bästa?

dalbello il moro har jag HÖRT ska vara bra, har inte testat den själv dock. samma sak med salomon spk...

jag har haft problem med benhinnorna hela tiden tills förra säsongen när jag skaffade ett par dallbello krypton rampage, känner inte av benhinnorna längre=)

ja, har du problem med benhinnorna bör du givetvis följa blackriverpaints råd och söka lite i forumet. formgjutna sulor, booster strap, och träning av musklerna runt smalbenen, knäna, osv... alla gör sitt för att hålla en borta från problemen!

hej!efter att ha läst en del på forumet angående val av pjäxor,köpte jag idag ett par dalbello krypton pro.dom känns helt underbara mot benhinnorna.första åket kommer att va i högegga runt nyår.

Läste i en av trådarna om benhinneont att det kan hjälpa lite om man rakar den delen av benet som man har mot plösen. Vet några alpinister på skidgymnasierna som rakar sina smalben. Har dock aldrig provat själv, men som sagt av vad jag har hört så kan det vara värt att prova.

MSt sa:
Läste i en av trådarna om benhinneont att det kan hjälpa lite om man rakar den delen av benet som man har mot plösen. Vet några alpinister på skidgymnasierna som rakar sina smalben. Har dock aldrig provat själv, men som sagt av vad jag har hört så kan det vara värt att prova.
det gör så att man slipper hårsäcks inflammation..

men mot benhinne inflammation hjälper de inte.. hihi
fast prova å se om de blir bättre?

jeppenator sa:
MSt sa:
det gör så att man slipper hårsäcks inflammation..

men mot benhinne inflammation hjälper de inte.. hihi
fast prova å se om de blir bättre?
Det kan visst hjälpa.

Eftersom håren på benen kan irritera mot huden då du har pjäxan på dig genom att skava och gnida mot huden.

efter jag bytte upp mig mot salomon foil 04/05 till 06/07 så kände jag inte av benhinnorna mer. kan ju ha varit för att jag lärde mig att landa bättre, att mina benhinnor var mer härdade osv men.

Reine sa:
Ett tillbehör som man borde ha till alla pjäxor är min gode vän Diklofenak
Mmmm, aka Voltarén!

Men Jeppenator, håret på smalbenen är bara ytterligare en faktor som kan innebära skav mot dessa och därmed skapa benhinneinflammation.
Det finns ortopediska smalbenskydd att tillgå hos ortopeden, dessa är dock svindyra. Man kan istället bygga egna genom att använda en sida av en 1,5l petflaska samt fästa skumgummi på dessa (t ex från ett liggunderlag).

Tillbaka
Topp