pjäxa, vilken?

kalle188

Ny medlem
pjäxa, vilken?
Söker en Pjäxa som jag skall kunna ha när jag åker offpist och går med mina Fritschi Diamir Freeride Plus. är det någon som har någon idée?

Sen en bra pjäxa för storslalom(piståkning)?

pjäxa, vilken?
Ålrajt, ge oss gärna lite mer info om dig och din åkning. Vikt, åkstil, hur/vad gillar du att åka, vad har du för pjuck just nu? Tänkt gå korta eller långa turer? Vilken skida ska dom monteras på?

pjäxa, vilken?
För slalom åkning (om det gäller snowboard) ska det vara en hårdare pjäxa
Om du jibbar ska det vara den mjukaste
Eller om du gör både och ska du ha en som har en medium flex (alround).

pjäxa, vilken?
Glisseur sa:
Ålrajt, ge oss gärna lite mer info om dig och din åkning. Vikt, åkstil, hur/vad gillar du att åka, vad har du för pjuck just nu? Tänkt gå korta eller långa turer? Vilken skida ska dom monteras på?
väger runt 90 kg, åker just nu bara med ett par pjäxor nordica beta. Bindningen e monterade på en Armada ARV. Gick i vintras mellan 30 min till 4h timmar turer Jag tycker om att åka snabbt, och både stora och korta svängar beronde på underlag! behärskar alla underlag, ser mig själv som en god åkare.

pjäxa, vilken?
Är du ute efter en pjäxa som kan göra allt eller ska du ha två par? Tänkte på det du skrev först att du letar efter en annan pjäxa för storslalom. Eller har jag fattat det fel?

pjäxa, vilken?
2 pjaxor e det som galler en for storslalom och for "freesking" om du har nagra bra forslag som du vet e bara eller t o m har testat?

pjäxa, vilken?
Med risk för att bli tjatig och anklagad för spam så vill jag propsa för Dalbellos Kryptonserie som är grymma för friåkning. Dom går enkelt att modda flex och vinklar så att dom blir som du vill ha dom och har bra åkkänsla.

dalbello_KRYPTON%20PRO.jpg

Men om du vill ha en pjäxa som är lite bättre att gå med skulle jag nog titta lite på Garmont Endorphin. Det är den styvaste och mest framåtvinklade turpjäxan på marknaden idag och funkar bra för vanlig friåkning så länge du inte tokdroppar eller drar på i parken.

z_garmont-endorphin-gfit-mens-2007-TH.jpg

Tillbaka
Topp