Pjäxor barn
Sitter en plastskruv eller plastnit men hår svårt att se om det gjorde någon skillnad om man skruvade på den .
Tänkte att den håller i skaftet och nederdelen med ytterligare en plastdel. Ska undersöka lite noggrannare.
Hur som helst testade vi pjäxorna igen och nu kunde han flexa skaftet lite mer (innan jag justerade "skruven") av någon anledning. Han tyckte nu dessutom att Headpjäxan var skönast så det blir nog att testa den i helgen.
110 i flex låter hårt för ett barn men en tävlande junior klarar väl det. Men som sagt flexen är väldigt olika.
Mina Tecnica med 110 flex är lika hårda som Langes 130 flex.
Tänkte att den håller i skaftet och nederdelen med ytterligare en plastdel. Ska undersöka lite noggrannare.
Hur som helst testade vi pjäxorna igen och nu kunde han flexa skaftet lite mer (innan jag justerade "skruven") av någon anledning. Han tyckte nu dessutom att Headpjäxan var skönast så det blir nog att testa den i helgen.
110 i flex låter hårt för ett barn men en tävlande junior klarar väl det. Men som sagt flexen är väldigt olika.
Mina Tecnica med 110 flex är lika hårda som Langes 130 flex.
zupermac sa:@RWD, kolla på skaftets baksida om du kan hitta några skruvar på de olika modellerna. Skruvarna som håller ihop det undra skalet med det övre. Ofta är inte plasten så olika tjock på de här jr-modellerna men infästningen kan se annorlunda ut och det gör att pjäxan ”flexar” olika mycket. Som jag skrev tidigare om LANGE och deras 60-flex. Skruvarna fungerar mer som gångjärn och flexen kommer av trögheten mellan den undre delen av skon mot den övre (friktion).
Ny chansar jag lite med det är väl bra att kunna flexa både pjäxan och skidan lite, beroende på hur skicklig man är. Jag skulle nog hellre se att skidan flexas mer och pjäxan mindre, för tanken är väl att flexen ska komma tillbaka och skjuta ut en ur svängen?
Apropå barnpjäxor och flex: Jag har hittat stl. 23.5 med flex 110 men de kan väl knappast vara för små barn?
De är väl mer lämpliga för vuxna (vikt) med små fötter?