Pjäxor o storlekar

jaxell

Ny medlem
Pjäxor o storlekar
Tänkte beställa Dynastar TM 07/08 men har inga pjäxor än. Dom här storlekarna som står 27,5 osv skilljer dom sig från pjäxa till pjäxa eller är det ett särkillt mått som är samma på alla pjäxor? En kompis har ett par pjäxor som jag kan ha men kan jag ta måtten från hans pjäxor då när jag ska betälla skidor o bindningar o sen köpa mig ett par pjäxor i efterhand?

Mvh

Pjäxor o storlekar
Står det att det ær Mondopoint?
Isf. kan man bara gå ner till en skobutik som har en såndær grej man mæster føtterna i, dær brukar stå med MP och se hur lång fot du har. MP ska væl motsvara cm så ska væl gå och mæta hemma!? Men tænk på att de flesta pjæxor skiljer sig ændå.

Hade satsat på att bestælla skidorna utan monterad bidning och sen få den monterad nær du køpt pjæxa.

Senast ändrad:
Pjäxor o storlekar
Okej så om man beställer skidor och bindningar fast den inte är monterad så är den helt o hållet justerbar? För annars kan man ju bara justera 2 cm va?

Pjäxor o storlekar
Vet inte riktigt om jag fattar vad du menar.

Vad jag tænkte på ær att du bestæller skidorna utan att få bindning monterad. Sen nær du skaffat en pjæxa som passar dig så tar du med hela ekipaget till en sportbutik som monterar bidning och låter de gøra jobbet.
Så slipper du krångla med att pjæxan inte passar i bidningen nær du væl køper pjæxan.

Pjäxor o storlekar
Jo men det var så jag menade, för bindningarna finns väl inte i olika längder va? Då kan man ju inte göra fel när man beställer skidor o bindningar?

Pjäxor o storlekar
Næ, den finns sækert inte i olika længder. Inte vanliga alpina bindningar som ær i 2 delar. Ær annat med rando- och telemarkbindningar, brukar finnas en kort och en lång version.

Pjäxor o storlekar
Ok, bra att kunna va till nån hjälp. :p
Rando = randoneé...bindning som kan släppa lös hälen för att man ska kunna gå på tur med de. Typ Freeride, The Duke, Dynafit m.m.

Snödjup

Tillbaka
Topp