Eric_W
Aktiv medlem
Pjäxor och skydd för pjäxor? (undertill)
Mina sulor är verkligen inte vackra under till. Efter att ha knatat runt i 4 vintrar så är dom mer eller mindre nergångna undertill. Jag har verkligen inte råd med nya pjux så jag undrar om de finns något typ av skydd att sätta på undertill för att slitas istället för sulorna. Vill minnas att jag sett något någon gång i en skidbutik, men hittar ingen info om det på nätet (ink. freeride).
Någon som har någon idé?
När vi ändå snackar pjäxor. Någon som har lite koll på äldre modeller och skulle vilja upplysa mig om en likvärdig pjäxa till Lange 100 Comp FR (den röda från 2003-04), med samma flex (100?) och utformning. Så man vet lite vad man ska kolla efter när man har råd med nya!
Ps. Jag har verkligen _noll_ koll på pjäxor. Har förstått så mycket som att flex-"skalan" skiljer sig mellan olika märken. Hur ligger Langes flex till om man jämför med andra märken?
Någon som har någon idé?
När vi ändå snackar pjäxor. Någon som har lite koll på äldre modeller och skulle vilja upplysa mig om en likvärdig pjäxa till Lange 100 Comp FR (den röda från 2003-04), med samma flex (100?) och utformning. Så man vet lite vad man ska kolla efter när man har råd med nya!
Ps. Jag har verkligen _noll_ koll på pjäxor. Har förstått så mycket som att flex-"skalan" skiljer sig mellan olika märken. Hur ligger Langes flex till om man jämför med andra märken?