Pjäxor till Head Monster 88

puder4life

Ny medlem
Hej

Har ett par Head Monster 88. Har velat köpa pjäxor men det har ändå blivit att jag hyrt, pga att jag är rädd för att de jag köper inte ska vara sköna.

Det jag undrar är följande,

Vad är det för skillnad på olika pjäxor?
Är det stor skillnad på de man kan hyra och de som finns i affär till normalpris?
Vilka pjäxor rekommenderar ni till mig och mina Monster? (60% pist, 40% off,)

Jag är 193 cm och väger 83kg, åker ganska hårt. Medelbra åkare.

Tack på förhand

Pjäxor är inget man bara köper utan man går till en välsorterad butik(inte stadium etc.. dvs) och diskuterar med dom om vilken pjäxa du ska ha och vad som passar din fot

Tänk så här.

Du ska mysa när du har foten nere i pjäxan! Det ska vara så skönt att du aldrig vill ta av pjäxan.

Då har du hittat rätt.

puder4life sa:
Vad är det för skillnad rent åkmässigt mot en bra pjäxa och en medel pjäxa?
stirra dig inte blind på priser för att jag antar att det är det du menar med "bra" resp. "medel".
Bra i det här fallet betyder "passar för dig", dvs pjäxan ska var anpassad till åkaren och användningsområde. Samma person kan ha flera olika pjäxor men för olika syften.

Följ vad som står i första inlägget.

Sen visst ska man mysa i pjäxan men det är när den är inåkt, inte mysiga vid prov i butik.

Om du åker mer än några dagar varje år ska du absolut satsa på ett par mer avancerade friåkningspjäxor. Om du väler en pjäxa med en prislapp på omkring 3500 kr eller får du en bättre uppbyggd innersko som kommer att både ge dig ett bättre stöd och vara skönare än vad som sitter i en billig pjäxa. Ytterskon är uppbyggd med bättre material både i plast och metalldelar som gör din skidåkning enklare samtidigt som den kommer att hålla längre än en billig pjäxa.

Men ... det viktigaste av allt. Välj en pjäxa som passar din fot! Prova igenom det som finns i butiken tills du hittar pjäxan som passar dig bäst. En bra pjäxa ska sitta snortight, men utan att klämma i butiken...

Även med den mest välsittande pjäxan innfinner sig en SKÖN känsla när man plockar av den efter en dag på berget. En pjäxa med toffelkänsla är inget för stora berg!

/MM

Tillbaka
Topp