Tjena!
Jag står inför ett köp av nya pjäxor och vill gärna få lite hjälp. Mina förra pjäxor var helt för stora då jag inte fick någon kompetent hjälp i Stadium, och inte hade åkt särskilt mycket själv. Efter en entimmes genomgång i Chamonix om hur man ska välja pjäxor (mycket schysst service!) insåg jag att mina pjäxor var ca. 2 storlekar för stora, jag behöver runt 26,5 alltså. Jag gick runt i affärer lite (Lund och Malmö), men hittade inget som passar mig prismässigt, utom samma modell som jag hade innan, dvs SPK Kreation. Jag testade dem i affären och de satt rätt fint, förstår knappt hur jag kunde välja 28,5 innan. Men jag kände inte att de var prisvärda, så jag har bestämt mig för att köpa pjäxor online istället. Jag har mätt mina fötter och de verkar vara 26,5 cm långa (från stortån till hälen på undersidan av foten, är det rätt sätt att mäta?).
Frågan är om jag kan beställa pjäxor som är 26,5 av alla märken (tänkte på Atomic eller Tecnica), och om de kommer sitta ungefär lika tight som Salomon? Något som också bekymrar mig är att mina vanliga skor är 44,5 eller 45, är det vanligt med så stor skillnad mellan pjäxor och vanliga skor?