pjäxstorlek

LeoBboy

Ny medlem
pjäxstorlek
har ca 44 på skor. men det spelar ju roll vilken modell osv. om vi säger salomon kaos. eller kreation. vad borde jag ha för storlek?

pjäxstorlek
Mountain_Man sa:
En bra idé är att köpa ett par pjäxor som passar just dina fötter ... enklast är att prova!
MM: hur tänkte du här!? Menar du att han ska gå på egna intryck, känslor, fötter och behov?? Annars kan ju folk här säga åt honom att "Salomon Kaos Spk 1000233 Ultra Mono Duo Mega" är den bästa pjäxan. EVER!

Eller det kanske var så 1990 att använda sarkasm... sorry.

Mät foten med en linjal... centimetermåttet du får där är ju ungefär storleken på pjäxan. Lycka till!

pjäxstorlek
mushin sa:
Mountain_Man sa:
En bra idé är att köpa ett par pjäxor som passar just dina fötter ... enklast är att prova!
MM: hur tänkte du här!? Menar du att han ska gå på egna intryck, känslor, fötter och behov?? Annars kan ju folk här säga åt honom att "Salomon Kaos Spk 1000233 Ultra Mono Duo Mega" är den bästa pjäxan. EVER!

Eller det kanske var så 1990 att använda sarkasm... sorry.

Mät foten med en linjal... centimetermåttet du får där är ju ungefär storleken på pjäxan. Lycka till!
What? MM har ju rätt i det han säger.

pjäxstorlek

@mushin
Jo ... det är farofyllt och en tuff utmaning att gå sin egen väg och välja något som passar ... men det är faktiskt så jag tänkte!

:-D / MM

Senast ändrad:
pjäxstorlek
Tjena!
Jag står inför ett köp av nya pjäxor och vill gärna få lite hjälp. Mina förra pjäxor var helt för stora då jag inte fick någon kompetent hjälp i Stadium, och inte hade åkt särskilt mycket själv. Efter en entimmes genomgång i Chamonix om hur man ska välja pjäxor (mycket schysst service!) insåg jag att mina pjäxor var ca. 2 storlekar för stora, jag behöver runt 26,5 alltså. Jag gick runt i affärer lite (Lund och Malmö), men hittade inget som passar mig prismässigt, utom samma modell som jag hade innan, dvs SPK Kreation. Jag testade dem i affären och de satt rätt fint, förstår knappt hur jag kunde välja 28,5 innan. Men jag kände inte att de var prisvärda, så jag har bestämt mig för att köpa pjäxor online istället. Jag har mätt mina fötter och de verkar vara 26,5 cm långa (från stortån till hälen på undersidan av foten, är det rätt sätt att mäta?).

Frågan är om jag kan beställa pjäxor som är 26,5 av alla märken (tänkte på Atomic eller Tecnica), och om de kommer sitta ungefär lika tight som Salomon? Något som också bekymrar mig är att mina vanliga skor är 44,5 eller 45, är det vanligt med så stor skillnad mellan pjäxor och vanliga skor?

pjäxstorlek

@Timonswe: Prova på Snö och Sjö i Limhamn annars, de har lite bättre urval än övriga butiker i området. De har desutom kunnig personal som kan hjälpa dig vid model och storleksval.

pjäxstorlek
Jag har storlek 41 i skor och enligt Stadium skulle jag ha en pjäxa som var stl 26.5 men när jag var på Alpingaraget sa dom att jag skulle ha 25.5.

Med andra ord, gå till en kompetent alpinförsäljare som Alpingaraget för att ta
reda på stl. Strunta i större sportkedjor som Stadium eller Intersport.

Tillbaka
Topp