Pjäxval, Salomon vs Dalbello

Kjorling

Ny medlem
Tja
Har ett par Salomon Xwawe 10 nu, tycker att de är lite väl hårda.
Så jag har tittat på Salomon Falcon Pro Model Gun och Dalbello Krypton Pro.
Men vilka tror ni funkar bäst, åker mestadels utanför pisten.
Just nu lutar det åt Dalbello Krypton Pro. Någon som har någon erfarenhet av dessa pjux.
Tack på förhand

MVH

Senast ändrad:
Salomon pjäxan du antagligen menar heter bara "Gun" i år. Men den bygger nog på samma läst som falcon. Du skriver att du har tittat på dem, vet inte om det innebär provat dem också, men du bör absolut prova "Gun" för den är något tightare/mindre än xwave serien.

Senast ändrad:
Är det dessa du menar?

53-dbl0021l.gif

I så fall har jag ett par som jag åkt på 4 dagar hittills. De känns väldigt bra och väldigt gröna :)

Vad vill du veta?

Senast ändrad:
Ta dom som känns bäst. Är båda lika bra tar du dom som är billigast eller den du tycker är snyggast.
Spelar ingen roll vad andra har för erfarenheter, rätt så liten risk att du är fottvilling med dom som har erfarenheter av dom.

Senast ändrad:
Jag såg i din profil att du ska plugga franska i Chamonix. I så fall, gå till Footworks vid Aiguille du Midi och boka en tid med Steve. Ruggigt duktig boot-fitter. Det var av honom jag handlade mina och han lär kunna hjälpa dig också.

Har kört på Krypton en säsong nu, arvtagaren till klassiska Raichle Flexon Pro.
Den speciella konstruktionen av Dalbellon gör att den får en progresiv flex som jag tror att mycket få om än inga andra pjäxkonstruktioner kommer i närheten av. Du kan välja flexhårdheten genom att byta mella 2 olika medföljande tungor och du kan reglera ändläget på flexen med hjälp av olika medföljande kilar eller strunta i kilarna helt så du få ett flex utan stopp men som stynar ju mer du belastar. Pjäxan är snäll med benhinnorna, förhållandevis lätt och relativt smal i sin läst. Men den måste ju passa din fot också.

Tillbaka
Topp