Pjäxval SPK

Pjäxval SPK
den är inte lika påkostad. sen vad det blir i verkligheten är ju individuellt, kanske passar dig apbra men förmodligen så sitter den inte lika bra och efter lite användning så töjs den ut och sitter löst sen. Gissningsvis är det mer stoppning i den för att kännas mjuk och skön också.

Pjäxval SPK
Nu har jag en liten fråga här som jag inte fått svar på tror jag iaf, har kollat igenom tråden.. aja, jag undrar om chaos och kreation har samma passform? alltså om jag kan ha kreation, kan jag då ha chaos och att det känns lika bra på foten. Jag bor i gävle och där har dom bara spk kreation på stadium, annars hade jag självklart provat chaos aja, tacksam för svar iaf.

Pjäxval SPK
jag va tvungen å köpa SPK Pro Model.. haha dom hade inte chaos i mora.. men men.. den blir nog bra..

provade kreation som är den mjukaste av dom men tyckte endå den var hård:O är de jag som är ovan för att jag åkt me för slappa pjäxor innan?

Pjäxval SPK
Var på g att köpa ett har SPK förra året, SPKn är inte speciellt mjuk, det finns desto mjukare pjäxor. Speciellt ifall du åkt på lösa mjuka pjäxor innan kommer denna kännas stenhård. Skillnaden är att trycket vid landningar skall delas ut mycket mera jämt över benet, dvs pjäxan är väldigt hög. Pjäxan i sig är också mycket rakare än en vanlig pjäxa för att man ska ha bättre kontroll då man åker switch.
Ideen med SPKn är att kunna ha en relativt hård pjäxa som skall ge dig mycket bättre kontroll och reaktion utan att få ont i benen då man jibbar.

Detta var de dom sa till mig då jag valde pjäxor förra året. Tyvärr hade dom inte SPKn kvar i min storlek så ja köpte ett par Salomon FOIL som jag är ruggit nöjd med.

Senast ändrad:
Pjäxval SPK
kan ju bara säga nu såhär efter jag köpt dom att pro är den galnaste pjäxan jag haft.,. sjuukt skön å snygg å sitter fint..

men lite grejjer!

man får ont i smalbenen, iallafall jag får de av dom.. de fick jag inte av mina gamla.. kanske är jag som spänner för löst?

sen så har lädret på utsidan av pjäxan gått sönder och rivits i bitar på några ställen.. inte så snyggt när de hänger läderbitar runt fötterna.. så borde de väl endå inte bli`??!

jusste.. dämpningen i hälen är underbar.. har räddat mitt liv ett par platålandningar! :)

Pjäxval SPK
SPK HAR 80 FLEX JAG JOBBAR I EN SKID BUTIK HÄR BORTA DÅ STÅR DET 80 FL på, känns hårda för folk pga vikten kanske? tänk på det gubbar!

Pjäxval SPK
Har nu beställt Spk chaos men börjar ändra mig, Tkr att pro modelen är mkt fulare, Har vi kommit fram till om det är ngn skillnad i passform samt funktion? eller är det mer designen? fan riktig köp ångest nu, är det samma passform är en viktig fråga för ja har provat Promodel men inte chaos, somsagt kommer jag åka sämmre i chaos? är det än sämmre pjäxa eller är det bara designen? ahh snabbt svar behövs!

Pjäxval SPK
jeppenator sa:
kan ju bara säga nu såhär efter jag köpt dom att pro är den galnaste pjäxan jag haft.,. sjuukt skön å snygg å sitter fint..

men lite grejjer!

man får ont i smalbenen, iallafall jag får de av dom.. de fick jag inte av mina gamla.. kanske är jag som spänner för löst?

sen så har lädret på utsidan av pjäxan gått sönder och rivits i bitar på några ställen.. inte så snyggt när de hänger läderbitar runt fötterna.. så borde de väl endå inte bli`??!

jusste.. dämpningen i hälen är underbar.. har räddat mitt liv ett par platålandningar! :)
vad är de ja ser? jag som trode att spk pro var skonsamma mot benhinnor? iaf för mig.. ja känner av att man får ont men de känns bara på bakåt lut i landningar

Pjäxval SPK
jag läste att man kan ta bort de två nitarna bak på skafftet av kaos för att få mjukare flex, står på salomons hemsida. Någon som prövat eller vet?
jag skulle kunna göra det för den är ju inte för mjuk men det är ju jobbigt om man pajjar pjäxan..?

Tillbaka
Topp