Placering av Action cam

hasseman84

Ny medlem
Tjo. Sitter och redigerar lite film från Isaberg (Hestra) och jag använde då kameran på "chestmount". Inte riktigt nöjd. Jag hade kameran på hjälmen i Branäs och jag tyckte det blev mycket bättre.
Vad föredrar ni andra. Har ni några tips etc.som jag kan använda mig av inför nästa skidsäsong?
Finns det redan ett ämne för detta så vänligen skicka en länk.
Ha de gött.

telemarkus

Medlem
Jag håller med dig
@hasseman84. Jag tycker att chestmount blir en riktigt tråkig vinkel. Bäst balans och minst "tyngdkänsla" i hjälmen får du om du monterar teletubby-style, d.v.s. med kameran mitt på huvudet. Själv gillar jag bäst att ha kameran så nära ögonen som möjligt, alltså så långt ner i pannan på hjälmen som möjligt. Då får du nästan samma vypunkt som du faktiskt hade i själva åket. Största nackdelen med det är att kameran är i vägen för dina goggles när du vill fälla upp dem på hjälmen.

hasseman84

Ny medlem
Jag har satt mitt fäste på toppen av hjälmen så att jag kan lyfta upp googles på hjälmen. Tycker att det har varit riktigt bra. Men det är ganska svårt ibland och få rätt vinkel på kameran.
Men jag föredrar nog headmount före chestmount.

hasseman84

Ny medlem
jacindaseiler2 sa:
Hej kompis.

Trevligt att träffa dig efter att ha tittat på din profil,
Jag är Jacinda Seiler, jag vill säga att mitt hjärta blir fullt av glädje
och lycka till att känna dig och jag gillar oss att hålla denna närhet i
företag och hoppas det kommer att föra oss som partner i framtiden
som jag önskar. Jag kommer att presentera mig bättre när jag får ditt svar
Jag väntar på att höra ditt svar snart (jacinda.seiler@yahoo.com)
Gud välsigne dig.
Inte intresserad! Vad gör du här på detta forum egentligen. För mig låter det som att du försöker sälja något eller vill uttrycka din religion och få flera att gå med din tro. Men detta är helt fel sida för detta.
Och vem säger att jag är din "Kompis" och att vi känner varandra, vilket vi inte gör. Kompis, vän, bekant eller något annat är du inte heller.
Så vad gör du här?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp