Oj, att säga att du blir nöjd med köpet är ju helt omöjligt, är tyvärr inte synsk -hade varit trevligt att ha den förmågan iallafall när man skall tippa lotto, men har ju inte det.
Men som sagt, jag jobbar ju med de skidorna, och när vi har tester, så kan det någon gång hända att man får en som är negativ, och 90% av gångerna så beror det på att de inte är tillräcklig bra skidåkare för skidan, det är ingen nyböjarskida, så den kan vara tungåkt om man inte behärskar skidåkning, sen är det den lilla lilla klicken som prompt skall ha en racingskida, och bara det, och även om de inte klarar av en sådan skida så tror de att alla andra skidor än racing är skräp, fruktansvärt svårt att få dem på andra tankar och, visst, de får åka på dem då.
Men i stort sätt så gillar de flesta andra RTM serien, och utav de avancerade modellerna, så gillar ca10% RTM 81, 60% RTM 84 och typ 30% RTM86.
Jag kör själv 86, den är lite kralligare än 84 och 81:an, vilket kan vara negativt om man vill ha en mer allround, jag kör även med ett par 90eight, så kan variera lite efter var jag skall åka och hur det ser ut.
Jag åker inte offpist just nu, utan håller mig mer i backen, och anledningen till det är Kendon. Tog ut ett par sådana för 2år sedan, kom dock bara 200 meter på dem innan jag fick ett felskär pga okoncentration och lyckades rensa rent i knät på korsband, ledband, miniskar och liknande, så kan inte berätta något om dem utav egen erfarenhet, men han som köpte mina var mer än nöjd med dem och på testerna så är det många som gillar dem, så de är inga dåliga skidor heller, verkligen inte. Men som sagt, kan inte uttala mig om dem av förklarliga anledningar
Sen kan jag för att försvåra allt för dig säga att Nordica är riktigt bra, men personligen så gillar jag verkligen Extrem, så om jag skall rekommendera något förutom Völkl så blir det dem, de är riktig bra, och gillar verkligen de som ligger bakom märket, så de får bli mitt andra val