Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Anledningen jag har börjat kolla på RTM är att jag börjar bli osäker om en allmountain är det jag vill ha. Jag kommer ju åka mest pist med enstaka turer utanför när jag åker. Och den ökningen utanför jag kommer göra är typ skog. Inte öppen fin offpist. ?GoranC sa:Du blir nog inte missnöjd med någon
Men du jämför tre mer utpräglade freerideskidor med ett par pistskidor med mer allsidigt användningsområde.
Mitt val hade varit någon av dom två översta som jag provåkt, har även kört RTM84
Har inte kört P90.
Du kommer tappa mycket offpistprestanda med RTM84, men får ett par carwingmaskiner.
Tack för din inblick! Men om åkkvaliten där 1 är nybörjare och 5 är expert så ligger jag nog nånstans 3.8 kanske. ? Har ju läst runt lite och RTM klassas som en kanske 3.5-5 skida? ? Aja du har iaf hjälpt mig närmare ett val!Skalet sa:Tankar från mig, upplever RTM 84 som en pistdräpare oavsett underlag, stabil men ändå relativt lekfull. Är inne på min andra säsong med dessa skidor och är grymt nöjd. Går att pressa hårt och med fart utan att tappa stabilitet eller känsla med fantastiskt kantgrepp när det behövs. För mig är det lagg jag kommer att utvecklas med i många år framåt. Åker med 177cm, är 1.82 och 80 kg.
Dock upplever jag RTMen som alldeles för tung och ”död” i offpist och letar själv efter par nr2 och just nu lutar det åt BC atris eller Opinion 108, men fler teståk behövs...
Lycka till med ditt skidval!
När du pratar om hyra menar du då offpist skidan? Men min fina skala börjar ju på 1 och slutar på 5 Så det betyder att 9 betyder att man ska vara typ OS guldmedaljör? :D På en skala från 1-10 skulle jag väll placera mig närmare 7.5 :Dzerode sa:Hyr någon gång först, så du får lite aning om vilken typ av skida du vill ha, enkelt kan man säga att du kan välja på en väldämpad skida som kör igenom allt, men är rätt död i allt annat än överljudsfart, där man på din skala bör vara runt 9 för att få dem tills sin rätt, medans den andra skidan är en odämpad livlig och lekfull, men inte lika stabil i överljudsfart, kan vara bra att prova och se vad man gillar, även om man ligger på nivå 3,8 så märker man skillnad och föredrar en eller den andra![]()
Då skall du absolut inte välja RTM84Jonteg sa:Anledningen jag har börjat kolla på RTM är att jag börjar bli osäker om en allmountain är det jag vill ha. Jag kommer ju åka mest pist med enstaka turer utanför när jag åker. Och den ökningen utanför jag kommer göra är typ skog. Inte öppen fin offpist. ?GoranC sa:Du blir nog inte missnöjd med någon
Men du jämför tre mer utpräglade freerideskidor med ett par pistskidor med mer allsidigt användningsområde.
Mitt val hade varit någon av dom två översta som jag provåkt, har även kört RTM84
Har inte kört P90.
Du kommer tappa mycket offpistprestanda med RTM84, men får ett par carwingmaskiner.
Haha jag kanske tänker för höga tankar om mig själv. Eller fått en skev bild skicklighet. :P Tack för hjälpen hela vägen också! Alla har gett bra feedback! Och uppskattar ärligheten också från många!zerode sa:Haha, 3,8 på en 5 gradig skala, är galet bra, alltså sjukt bra på riktigt. jag jämför mig med typ Henke Windstedt
Reine Barkered, Hans Olsson och liknande, och om de är 5 så jag nere på minus, långt långt ner på minusskalan :D
Men ärligt, jo jag kan verkligen rekommendera RTM84 till dig, efter vad du skrivit så skulle jag tro att du kommer få en riktigt rolig skida som du kommer få riktigt kul på.
Sen ja, hyr ett par feta skidor om det skulle dumpa rejält när du är på en skidort och möjlighet finns för bra åkning, eller bara är lite sugen på att testa ett par. Många skidorter har även skidtester så du kan faktiskt testa ett par för att se om det är något för dig.
Lycka till nu