Plattbindning för slaompjäxa till snowboard!

Bosen

Ny medlem
Hejsan!

Jag vill ha tag på plattbindor till snowboarden. Helst begagnade eller väldigt billiga! Gärna äldre modell.

Anledningen är denna. Jag vill testa hur det är att åka bräda med slalompjäxor. Det är nämligen så att nu nä barnen är små och inte har lärt sig att åka skidor riktigt än så måste jag åka skidor med dom... dom avlöser ju varandra så det blir några år frammåt.
Men jag tycker det är roligare att åka bräda. Så när inte ungarna är med så vill jag enkelt kunna byta till bräda istället. Anledningen att dom skall vara riktigt billiga är att jag vet ju inte riktigt att det kommer att fungera så då vill jag inte lägga ut en massa pengar. Men funka det så kan jag ju köpa dyrare bindningar sen.

Snälla kom inte och säg att det inte funkar att åka med slalompjäxor, sådana diskussioner finns överallt och det verkar verkligen vara så att dom som säger att det inte går dom har inte testat. Så jag tycker vi låter bli just den sortens diskussioner i denna tråd!!!

Är det någon som vet var jag skall leta eller någon som kanske har något liggandes. Även defekta plattbindningar kan vara av intresse (givetvis beroende på defekten) eftersom jag brukar kunna laga det mesta :)

Tjenare Bosen,

Har liknande problem. Gillar ha grejorna rejält spännt men eftersom det är ingen som säljer "i butik" platt bindningar så är jag nervös över att köpa grisen i säcken. Sen som vanligt hittar jag ingen som verkligen provat utan alla känner någon som kände någon som var kusin till någon...... = att det slutar med Burton strap-on system :) Har du tidigare använt pjäxor kontra mjuka boots får du gärna berätta vad du tycker.

Men till din fråga, jag har hittat två ställen som säljer;

www.alpinepunk.com - säljer f2 bindning med klickin för 1800kr med frakt.

www.blue-tomato.at - har även carv rs för runt 1100kr +100kr frakt tror jag.

Mvh David

Jag har nog några liggande hemma. Men tyvärr så är jag i schweiz så jag har svårt att kolla det .Kan maila hem och be någon kolla om de har tid..

//H

Jag hade det på min första snowboard, men då detta var på tidigt 90-tal och jag var runt 7-8 år så är inte minnet så bra om vad jag hade för uppfattning om det. Men har för mig att det inte är någon större skillnad gentemot att åka skidor.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp