Plogen - Bra eller Anus?

Plogen - Bra eller Anus?
Som ni säkert vet så är det väldigt många som h8ar på plogen just för att det är ett nybörjar trick när det gäller skidor, men jag tycker det är ett både effektivt och säkert sätt att stanna. Men vad har ni för erfarenheter utav den? någon upplevelse eller ni kanske just har blivit hackad på av andra jibbers för att du hoppar bra men stannar som en nybörjare? Dela med dig av dina historier!

Plogen - Bra eller Anus?
nej det är väl ingen som ''h8ar'' på det? När jag åker switch gör jag så. Sen om man åker in till ett rail känns det mycket skönare att köra plogen. Vet inte om nån har tyckt att jag är töntig för att jag gör så, inte så det märks!

Plogen - Bra eller Anus?
när man ska cruisa finns ju inget annat än plogen! Finns det nåt skönare än att cruisa runt i en låång grön pist, lite rideawaypose och plogen. I love it!

Plogen - Bra eller Anus?
Jag kan tänka mig att en stor fördel med plogen för en jibber är att man kan ha ögonen på målet och åka rakt fram samtidigt som man reglerar farten(så man inte overshootar).

Plogen - Bra eller Anus?
som sagt bra sätt att reglera farten till hopp/rails, saknar det mycket i snowboard framför allt i trånga skogsbaner :P

Plogen - Bra eller Anus?
Håller med J-Landahl dra på allt vad man pallar i backen så det sprutar snö bakom dig så du knappt kan hålla blicken framåt utan vill se snön spruta på alla som ligger bakom dig. Funkar bäst med Slush.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp