ollefjall
Ny medlem
Pocket Rocket VS Santiago
Hejsan är en liten pudertönt från stockholm. (Bra början). Jag ska köpa nya skidor har jag tänkt, jag har funderat på ett par pocket rockets dels därför att de är mjuka och det passar ju mig som bara väger 62 kilo och dels för att man kan finna dom billigt begagnat. MEN. Det jag nu vill veta är om det är som många säger, är pocket rocket en skit skida eller en mjuk skitskön skida? Jag åker ganska fort i pisten och gärna med ganska stora svängar. Här har jag tidigare kört med ett par scratch så jag är van vid att det fladdrar lite. Det är inga problem. Men om jag köper ett par pocket rockets så vill jag kunna utnyttja mjuheten i skidan och köra mer fluff än vad jag gjort med Sratchen.
Jag åker som det är nu ungefär om vädret tillåter 65 % offpist och 30% pist och 5% park. Jag har hört från många att santiago är ett alternativ. Den har en extrem skärning och en bred mjuk front vilket gör den allround. Den är däremot lite dyrare.
Haar ni några andra förslag på några skidor med ungefär 85-90 i midjan som inte är i hårda. Skriv då vilka det är och varför!
Sedan ska jag även tydliggöra att det är inte emorma puderfält skidan ska vistas på utansnarare ganska tät skog a la Åre.
Jag åker som det är nu ungefär om vädret tillåter 65 % offpist och 30% pist och 5% park. Jag har hört från många att santiago är ett alternativ. Den har en extrem skärning och en bred mjuk front vilket gör den allround. Den är däremot lite dyrare.
Haar ni några andra förslag på några skidor med ungefär 85-90 i midjan som inte är i hårda. Skriv då vilka det är och varför!
Sedan ska jag även tydliggöra att det är inte emorma puderfält skidan ska vistas på utansnarare ganska tät skog a la Åre.