PocketRocket eller 1080?

MegaMats

Ny medlem
PocketRocket eller 1080?
Någon som åkt mycket på båda och har lite omdömen??? Skriv gärna vilken åktyp du är och vilken kroppskonstitution du har (vikt, längd).

PocketRocket eller 1080?
jag åker på 1080 och är ca 1.75 lång å väger mellan 55 och 60kg. Har testat massvis med twintips den här vintern (inte pocketrocket dock) och har än så länge inte hittat någon skida som enligt mig är bättre än teneightyn. Den är grym över hela berget!

PocketRocket eller 1080?
Jag väger ca 70 o e 1.80 lång,åker på 1080 som funkar grymt bra. Tycker inte du ska välja en skida som är smalare än 80 eftersom det är risk att flytet i lössnön försämras. Jag valde själv mellan PR och 1080 i år men om man åker i pist och dessutom en del i Sverige tycker jag att PR inte riktigt håller måttet. Om du däremot ska säsonga i alperna eller USA där det blir en del djup puder kanske PR är att överväga.

Lycka till!

PocketRocket eller 1080?
Jag åker Pist, Park och Puder och 1080 funkar fin fint till allt det såvida man inte mittmonterar!

Skulle inte köpa Pocket Rocket pga att dom är så onödigt feta för min åkning, men det beror ju på vars du vill åka.

Jag väger 50 kilo och är 160 lång.

Har 161 cm.

Tillbaka
Topp