Premiere pro CS6 fps problem

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Hej! Nu börjar jag få lite smått panik då jag har deadline på en skidfilm!
Har spenderat runt 60 timmar på redigeringen av denna film så jag tänker inte börja om från början!

Klippen är filmad i olika format, 1080p 30fps, men mestadels 720p i 60 fps.
Jag gjorde en "match sequence settings" från ett 720p 60fps klipp eftersom de var dem jag hade flest av och satte igång med redigeringen.
Då är hela filmen redigerad i 60fps, alla effekter, slowmotions osv..
Men filmen måste exporteras i 25fps, när jag gör det hackar mer än hälften av alla klipp (mest bara dem med effekter) och det ser inte bra ut!

Måste jag redigera om hela filmen i 25fps inställningar på sequence settings eller finns det något sätt att lösa detta? Inte jätte sugen på att redigera om hela filmen när man spenderat så mycket tid på den, hinner dessutom inte få in den i tid!

/Johan

Kan tilläggas att jag provat exporterat i olika format men t.ex: H.264, 1280x720, 25fps, CBR 15 konstant bitrate, 25 keyframe distance, Main profile, 4.1 level, 1.0 square pixels.
Men får hela tiden framedrops/lagg på slowmotions, timelapse och andra effekter.
Har såklart renderat allt innan det exporteras.

Exporterar jag filmen i 60fps är det inga problem, men eftersom alla klipp konverteras till 25fps när man lägger upp de på freerides video spelare så måste jag ju exportera ut i 25fps?

Konstigt, har aldrig upplevt detta problem förut och har laddat upp en hel del edits på freeride som inte laggar!

Är förevigt tacksam om någon har ett svar som kan lösa detta problem!

Jag hade exporterat i 60 (Som jag vanligtvis gör) sen så hade jag laddat upp den som privat video, för att kolla om det funkar :)
@Ashtraymofucku

Laddade nyss upp en film som jag exporterat i 30fps som oxo laggar på freeride. Kanske är nått med "nya freeride" ? (jag har dock aldrig laddat upp nått tidigare, kan inte mycket om exportering häller)

Men här kommer ändå ett förslag/gissning, om du exporterar den en gång i 60fps sen importerar du filen in till nån present på 720p och 25fps kanske AVCHD? och exporterar den sen igen då i 25 fps ?

Jag snackade med bossen Johan och han löste problemet, ändrade till 30fps på videospelaren, som är standard för även vimeo och youtube så nu är det king!

@Ashtraymofucku Vad bra att det löste sig med 30 fps!

@skanken Jag gjorde ändringen till 30 fps igår vid 14:00 tiden. Så om du laddat upp ditt videoklipp tidigare rekommenderar jag att du laddar upp det igen, så kommer dina 30 fps att behållas.

Tillbaka
Topp