Officiella GO PRO-tråden

Hej, jag har en fråga om min go pro hero session. Jag får bara suddiga bilder när jag både tar foton och filmar, vad kan det bero på och vad ska jag göra för att få klara bilder?

Tacksam för svar:)

Senast ändrad:

Shellstrom

Ny medlem
Matilda-Skogsberg sa:
Hej, jag har en fråga om min go pro hero session. Jag får bara suddiga bilder när jag både tar foton och filmar, vad kan det bero på och vad ska jag göra för att få klara bilder?

Är frontlinsen helt ren? Har den några repor? Har du solen pekandes rakt in i kameran? Är det konstant suddigt när du filmar eller varierar det?
Om du lägger upp en av bilderna eller länk till en film är det enklare att försöka komma på orsaken.

Shellstrom sa:
Matilda-Skogsberg sa:

Är frontlinsen helt ren? Har den några repor? Har du solen pekandes rakt in i kameran? Är det konstant suddigt när du filmar eller varierar det?
Om du lägger upp en av bilderna eller länk till en film är det enklare att försöka komma på orsaken.
Såhär ser en av bilderna ut, det spelar liksom ingen roll om jag tar i sol eller när det är molnigt, den blir lika suddig ändå. Det finns inga repor på go pron eftersom att den är helt ny.

Matilda-Skogsberg sa:
Shellstrom sa:
Matilda-Skogsberg sa:

Såhär ser en av bilderna ut, det spelar liksom ingen roll om jag tar i sol eller när det är molnigt, den blir lika suddig ändå. Det finns inga repor på go pron eftersom att den är helt ny.

termometer

Ny medlem
Hej! Jag har en GoPro Hero Black 6 och kort Sony 128 GB. Jag kan inte ladda ned bilder och fillm till min Mac BookPro, OS X Yosemite....? Använder (GoPro) kabel som medföljde kameran. Funkar inte med Bilder/Bildansamling eller Quick? HJÄLP!!!

Senast ändrad:

Ake_Astrom

Medlem
Är det någon med GOPRO Hero 6 black som kan berätta hur man gör för att få med hastigheten på film :)
Löst ;)
//Åke

Senast ändrad:

Ake_Astrom

Medlem
När jag lägger till Gauges i Quick väljer spara så stänger Quick ner utan att spara (gäller stora filer)
Har någon ett litet tips för att få det att fungera?
Har även provat DashWare men där får jag inte in några data (och hastigheten är mph i stället för km/h)

Edit:
En uppdatering på programvaran löste det :)

Senast ändrad:

MD47

Ny medlem
Hej
Jag tänkte införskaffa mig en GoPro Hero 5 Black för att kunna filma lite i skidbacken, men nu har den givetvis utgått ur sortimentet och ersatts av flera andra modeller.
Jag ska bara filma lite sporadiskt under en till två veckor per vintersäsong (+lite sommartid) men behöver en kamera som klarar av att filma i minusgrader. Jag skulle behöva lite vägledning/ tips om val av modell. De modeller som jag är nyfiken på är GoPro HERO och GoPro HERO7 White och båda kostar ca 2200 kr.
Är dessa två vettiga eller tycker ni att jag ska satsa på en knappt begagnad GoPro Hero Black 5?

Tack på förhand!
Mvh// Magnus

Senast ändrad:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp