Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Hehe, ja! I det här fallet känns det väl som att en väldigt vanlig skida som SFB med Dukes kanske lär gå för runt 5000 kanske, i bästa fall. Pjäxor är ju ytterst svårsålt begagnat och övriga tillbehör känns som sånt man mest skickar med på köpet. Ska bli intressant som sagt

"medlem sedan 18 timmar"

Han har nog inte speciellt bra koll på vad begagnat priserna brukar ligga på den här sidan.

Ja vill nån ha just den skidan så är det väl helt ok. Dynafit är ju inte billiga, ens i begagnat skick.

Svårt med prissättning. Hade jag satt ut pris på mina Bibbys hade jag nog hamnat i den här tråden. Men det beror ju på att den inte går att få tag i billigare och att jag inte måste sälja.

Pillard sa:
Ja vill nån ha just den skidan så är det väl helt ok. Dynafit är ju inte billiga, ens i begagnat skick.

Svårt med prissättning. Hade jag satt ut pris på mina Bibbys hade jag nog hamnat i den här tråden. Men det beror ju på att den inte går att få tag i billigare och att jag inte måste sälja.
Begärt pris på skidan som är två år gammal är 4000. Den här skidan (samma längd också) går att få tag i ny för 5596.
Eftersom skidan är två år gammal, använd två säsonger, är väl halva nypriset rimligare dvs 2 800?

Finns det ngt värde i ett par gamla Völkl G4 188cm med monterad Skyhoy telemarkbindning? Skidorna har lite hål från tidigare montage :) och bindningarna är hela förutom en liten plastdetalj som inte stör funktion.

Sherpan sa:
Finns det ngt värde i ett par gamla Völkl G4 188cm med monterad Skyhoy telemarkbindning? Skidorna har lite hål från tidigare montage :) och bindningarna är hela förutom en liten plastdetalj som inte stör funktion.
Hmmm ... jag skänkte bort ett par Skyhöy för ganska många år sedan som jag inte riktigt kom överens med (fjädern var för svag). G4 var ju kompetent för 10 år sedan, så den borde vara fullt avskriven idag. Värdet för mig är 0 kr (ingenting), men om du hittar någon som inte är så intresserad av nya grejor och den senaste tekniken kan du säkert få ut en femhundring.

/MM

Halloj!

Vad skulle man sälja ett par Line Influence 2014/2014 som bara är använda en någon vecka för, här o på blocket? Länna vill ha 5000 för dem

Oscar-Johansson sa:
Halloj!

Vad skulle man sälja ett par Line Influence 2014/2014 som bara är använda en någon vecka för, här o på blocket? Länna vill ha 5000 för dem
2013/14 el 2014/15? Vad för bindning sitter det på? Borrade mer än en gång?

Pillard sa:
Oscar-Johansson sa:
Halloj!

2013/14, borrade endast för bindningarna Marker Baron, nya för förra året. (funderar annars på att sälja utan bindningar men det blir såklart svårare!)

Vad skulle ni ge för en GoPro Hero 1. 16gb minne samt några fästen.

Vet att andrahandsmarknaden är väldigt liten för detta, men har man 2 andra GoPros så kanske man kan tjäna någon enstaka slant.

Oscar-Johansson sa:
Pillard sa:
Oscar-Johansson sa:
Halloj!

2013/14, borrade endast för bindningarna Marker Baron, nya för förra året. (funderar annars på att sälja utan bindningar men det blir såklart svårare!)
Jäkligt svårt eftersom modellen inte verkar finnas längre. Frågan är då ifall den du har är eftertraktad eller om folk snarare extravärderar den nya modellen. Normalt brukar ju ca 2500-3000 för en gammal skida och 1000-1500 för en bindning av Baron-typ vara rätt normalt. Enda Influence jag hittade på Länna var för 5300 med Griffon så 500 spänn extra för Baron är väl inte orimligt så 5000 kanske är möjligt, om du hittar någon med rätt storlek på pjäxor osv. Behövs ommontering lär ju betalningsviljan krympa lite. Tror inte du blir dumförklarad om du sätter ut dem för 4500-5000 men kanske kan behöva prutas lite, who knows. Allt beror ju också på hur angelägen du är. Jag har själv lagt ut betydligt äldre skidor för lika mycket men då behöver jag inte sälja dem och kan låta dem ligga på köp och sälj och se vad som händer...

havreboll sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=121909

Eller så köper man dom helt nya med Jester + att man får 4 dagars gratis liftkort i tärnaby för 7800 kr.
fint pris =) Undra vad jag ska lägga ut min helldorado med look pivot18. 8000kr?
Här på freeride stiger priset vid användning :D

havreboll sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=121909

Eller så köper man dom helt nya med Jester + att man får 4 dagars gratis liftkort i tärnaby för 7800 kr.
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=122062

Är detta samma säljare eller är det någon som driver med den tidigare annonsen ? Om det är det senare alternativet är det inte mer än rätt.. Hehe

bech sa:
Aha ... han har köpt cykel och skidor för 15 400 kr och försöker nu kränga dem för 20 500 kr. Det är väl egentligen inget fel med det även om det knappast är något klipp (såvida man inte är inne på pjamasrandigt) ... märkligt att Sverreskidorna är i 187 cm. Är det riktigta Sverrelagg eller para ett par normala 187 cm med annat "tryck". Sverreskidorna finns ju hos Alpingaraget http://alpingaraget.se/sv/product/22921/extrem-opinion-sverre-edition (och säkert på andra ställen också) men vad jag kan se, bara i 194 cm, men det är kanske det som gör dem unika?

/MM

Senast ändrad:
Mountain_Man sa:
bech sa:
Aha ... han har köpt cykel och skidor för 15 400 kr och försöker nu kränga dem för 20 500 kr. Det är väl egentligen inget fel med det även om det knappast är något klipp (såvida man inte är inne på pjamasrandigt) ... märkligt att Sverreskidorna är i 187 cm. Är det riktigta Sverrelagg eller para ett par normala 187 cm med annat "tryck". Sverreskidorna finns ju hos Alpingaraget http://alpingaraget.se/sv/product/22921/extrem-opinion-sverre-edition (och säkert på andra ställen också) men vad jag kan se, bara i 194 cm, men det är kanske det som gör dem unika?

/MM
Har för mig att det är Sverre själv som står bakom det på något sätt. Han la upp några bilder på instagram om det för nån vecka sedan. Alla pengar skulle ju även doneras.

Edit-
Fel av mig såg inte översta länken..

Trött och bakis.

Senast ändrad:
Mm han auktionerade iväg grejerna för att skänka pengar till InspireUS. Denna snubben såg väl sin chans att köpa den billigt och kränga iväg grejerna för att tjäna pengar. Man tycker väl att köparen borde vara någon som är stolt över att ha sponsrat välgörenhet och bryr sig om syftet. Dock verkar så inte vara fallet...

Det mest intressanta är väl snarare hur den här personen tänkt sig det hela? Det normala är väl snarare att priserna som blir vid välgörenhetsauktioner har en tendens att bli lite högre, just för att man får uppmärksamhet för att man ger till välgörenhet. Att någon därutöver skulle vilja betala en premium på styva 5000 håller iaf jag för ytterst osannolikt men vore spännande att få se resultatet sen...

Pillard sa:
Det mest intressanta är väl snarare hur den här personen tänkt sig det hela? Det normala är väl snarare att priserna som blir vid välgörenhetsauktioner har en tendens att bli lite högre, just för att man får uppmärksamhet för att man ger till välgörenhet. Att någon därutöver skulle vilja betala en premium på styva 5000 håller iaf jag för ytterst osannolikt men vore spännande att få se resultatet sen...
Det är väl lite antingen eller men cykeln är nog helt klart värd mer än cirka 15400-6500=9000 kr. Så i detta fallet så blev nog priset lägre än vad marknadspriset är för grejerna.

Både ja och nej, kruxet är ju att DPS inte går att få tag i för några direkta reapris, så rimligheten i priset avgörs ju huvudsakligen av ifall någon är på jakt efter ett par topptursskidor på ca 180cm eller ett par DPS Yvette pure i 178cm, med touringbindning. Dock har man väl gjort om årets, vilket borde dra ner attraktiviteten en del?

Vattendroppe sa:
Jag vet på riktigt inte om jag ska skratta åt eller bli rädd över detta...

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=123618
"Och också en av de bästa" lite som att kalla Ferrari F40 för världens bästa bil. Visst kan du hantera den får du en jäkla paybackem kan du inte så är den snarare klippt livsfarlig. Det har ju kanske hänt en del sen de båda tillverkades...

Om ni stöter på detta mail när ni lägger ut annonser RADERA eller SVARA INTE.

Min magkänsla säger bluffmakare...

"Jag har detta objekt till salu .... kontakta s293856475@gmail.com för mer information, tack"

Han hade skrivit sitt namn som "gears" f.ö

Mvh

Hittade denna i Åres köp och sälj sida på Facebook!

J1OqTJW.jpg

På Åre skidsport så får man en ny Evil twin med ett par nya bindningar från ett märke som fortfarande tillverkas för runt 6000kr :D

Funderar på att sälja mina SkiLogik Howitzer BC 186 från 2011 med Salomon STH12 bindningar.
Åkte på dessa en säsong I Chamonix sen dess har de få stå.
Vad kan vara ett rimligt pris på dessa ?

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp