waxoff
Aktiv medlem
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Finns en hemsnickrad formel i den här tråden som går att använda som utgångspunkt för beg-prisberäkning. Den kan ha förfinats i nån annan tråd eller sammanhang...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
http://begpris.se/iSooLi sa:Finns en hemsnickrad formel i den här tråden som går att använda som utgångspunkt för beg-prisberäkning. Den kan ha förfinats i nån annan tråd eller sammanhang...
Snygg! Lite simpel kanske men bra för att få en idé om prisVattendroppe sa:
Du kan ju alltid sondera vad du kan hitta en sådan skida begagnad för och sen anpassa dig...jcca sa:Tack för svaren! Ja ingen brådska att sälja dom egentligen, det bästa hade varit om jag kunde sälja dom nästan till samma pris för vad jag kan få en annan smalare skida utan bindning för, så omkring 3-4000 hade jag gärna sett men får väl se.
Ja får nog göra det, men får bli en egen tråd för tips om vad som finns där ute.Pillard sa:Du kan ju alltid sondera vad du kan hitta en sådan skida begagnad för och sen anpassa dig...
Längd?RWD sa:Vad är ett par oanvända oborrade BC Corvus från 2014 värda?
183iSooLi sa:Längd?RWD sa:Vad är ett par oanvända oborrade BC Corvus från 2014 värda?
Funderar på att köpa alltså, inte säljaRWD sa:183iSooLi sa:Längd?RWD sa:Vad är ett par oanvända oborrade BC Corvus från 2014 värda?
Normalt skulle jag ha sagt 2500-3000 om man är ute efter just den modellen, före de fick tailrocker, men har sett att de finns ute för lägre pris än så just nu. Är du sugen på dem och får dem för under två så är det väl bara att klappa till!RWD sa:Funderar på att köpa alltså, inte säljaRWD sa:183iSooLi sa:
Ja de ligger på knappt 2000 plus en bindning då, men har redan tre par skidor och var egentligen ute efter mer pistorienterada skidor, men har haft ett par gamla Corvus (utan rocker) och gillade dem riktigt bra.iSooLi sa:Normalt skulle jag ha sagt 2500-3000 om man är ute efter just den modellen, före de fick tailrocker, men har sett att de finns ute för lägre pris än så just nu. Är du sugen på dem och får dem för under två så är det väl bara att klappa till!RWD sa:Funderar på att köpa alltså, inte säljaRWD sa:
Svaret på ursprungsfrågan är väl rätt enkelt...RWD sa:Ja de ligger på knappt 2000 plus en bindning då, men har redan tre par skidor och var egentligen ute efter mer pistorienterada skidor, men har haft ett par gamla Corvus (utan rocker) och gillade dem riktigt bra.iSooLi sa:Normalt skulle jag ha sagt 2500-3000 om man är ute efter just den modellen, före de fick tailrocker, men har sett att de finns ute för lägre pris än så just nu. Är du sugen på dem och får dem för under två så är det väl bara att klappa till!RWD sa:Funderar på att köpa alltså, inte sälja
Det var ju dock länge sen. Har sen dess haft både Anima och Atris från BC där Animan är favoriten och de har jag också kvar. Det är väl priset som är lockande samt att de kanske skulle komplettera Animan rätt bra kanske. Samtidigt står RTM 86 högt på önskelistan ligger i nuläget över min budget.
Ska man köra på ett par Jester 18 Pro (behöver jag egentligen inte men höjer kanske 2:a hands värdet eller ett par Look pivot 12 dual WTR (båda ligger på c:a 1500kr)

Kört Marker (Duke, Baron, Griffon) och Salomon sth 2 men aldrig Look, (dålig justermån på pivotbindningarna har jag läst) STH2 förstörde mina pjäxor så de undviker jag. Kan ju alltid börja med skidköpet och leta bindningar sen (montering gör jag alltid själv så det blir rätt : )). Sommarhusköp och nya skridskor(går att lämna tillbaks men kommer användas mycket mer än skidorna) har dragit ner skidbudgeten tyvärr.iSooLi sa:Svaret på ursprungsfrågan är väl rätt enkelt...RWD sa:Ja de ligger på knappt 2000 plus en bindning då, men har redan tre par skidor och var egentligen ute efter mer pistorienterada skidor, men har haft ett par gamla Corvus (utan rocker) och gillade dem riktigt bra.iSooLi sa:Normalt skulle jag ha sagt 2500-3000 om man är ute efter just den modellen, före de fick tailrocker, men har sett att de finns ute för lägre pris än så just nu. Är du sugen på dem och får dem för under två så är det väl bara att klappa till!
Det var ju dock länge sen. Har sen dess haft både Anima och Atris från BC där Animan är favoriten och de har jag också kvar. Det är väl priset som är lockande samt att de kanske skulle komplettera Animan rätt bra kanske. Samtidigt står RTM 86 högt på önskelistan ligger i nuläget över min budget.
Ska man köra på ett par Jester 18 Pro (behöver jag egentligen inte men höjer kanske 2:a hands värdet eller ett par Look pivot 12 dual WTR (båda ligger på c:a 1500kr)
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/dc87c1b043c85fbda8d61ff8cc0a9c2d.jpg[/url]
Sen skulle jag valt en bindning som jag trivts på tidigare, alternativt klippa en i fint skick på köp&sälj och montera själv.
Du har helt rätt! Fula som sjutton dessutom!Pillard sa:Är det bara jag som är på gnällhumör eller är inte det här en överprissättning med ett par hundra procent? https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=149545
Kanske missar något men är inte det där en typ 5-10 år gammal basmodell för sportlovsåkare? Såna som man brukar kunna hitta på blocket för typ 500 spänn?
Haha snarare 10-15 år, kostade 3995:- på sin tid.Pillard sa:Är det bara jag som är på gnällhumör eller är inte det här en överprissättning med ett par hundra procent? https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=149545
Kanske missar något men är inte det där en typ 5-10 år gammal basmodell för sportlovsåkare? Såna som man brukar kunna hitta på blocket för typ 500 spänn?
Hm, det måste vara relativt nyligen vanliga beast blivit slutsåld ändå? Känns som att det inte var allt för längesedan jag såg dem på conrad. 1500 kan jag gå med på att de går att sälja för, även om jag personligen hellre skulle satsa på light-tådelenPillard sa:Jag har precis sålt mina (dock lite billigare). Jag har dock behövt förklara för ganska många att de som säljs av Conrad faktiskt inte är samma som "riktiga" 16. De Conrad säljer heter ju Beast 16 Light och har en annan tå. Men ja, 2000 är väl i överkant men jag har haft ett antal som ändå varit intresserade av mina för 1500:- Så där ligger nog det riktiga värdet ungefär.
Under utförsäljningen betalade jag 1100 för min, och jag tycker ärligt talat inte den är värd mer ens ny.Pillard sa:Den där modellen köpte jag en när 4elements sålde ut dem för 1500-2000 nånting. Nypriset för 4 år sen är alltså samma som han säljer den för nu...
Tyckte iof att de funkade rätt ok, iaf i Japan var det ju väldigt skönt med expanderbara kragen. I övrigt var det väl ingen dunderhit dockVattendroppe sa:Under utförsäljningen betalade jag 1100 för min, och jag tycker ärligt talat inte den är värd mer ens ny.Pillard sa:Den där modellen köpte jag en när 4elements sålde ut dem för 1500-2000 nånting. Nypriset för 4 år sen är alltså samma som han säljer den för nu...
Mindre än halva ord pris skulle jag säga.Gusten26 sa:Har ett par Atomic Backland FR 109 (182 cm), monterade med Marker KingPin 13, plus ett par Black Diamond hudar (Mohair mix) skurna til skidorna.
Kört med skidorna en vecka i Lyngen i början April i år. Förväntat och bra skick på grejerna.
Vad är ett rimligt pris att ta för detta kit?
Tacksam för hjälp.
Har de? :SPillard sa:nypriserna gått upp ganska mycket de senaste åren för oss så påverkar ju det förstås även andrahandsvärdena.
@unsuspected - Tack för feedback! Låter rimligt.Pillard sa:Hm, 3-4000 för skidorna och ca 2500 för bindningarna. Lägg på 7-800 för hudarna så landar du kanske på 5-6000 nånstans? Jag vet att många kommer att säga lägre pris men eftersom nypriserna gått upp ganska mycket de senaste åren för oss så påverkar ju det förstås även andrahandsvärdena.
Tämligen ovetenskaplig analys men upplever att det blivit svårare och svårare att hitta grejer riktigt billigt. Det som förr var standard runt 4000 i nätbutikerna känns som att det förskjutits upp emot 6000 istället osv.Vattendroppe sa:Har de? :SPillard sa:nypriserna gått upp ganska mycket de senaste åren för oss så påverkar ju det förstås även andrahandsvärdena.
Svenska kronan ligger inte så högt mot euron. Det fördyrar inköp från eu-länder rätt mycket.Pillard sa:Tämligen ovetenskaplig analys men upplever att det blivit svårare och svårare att hitta grejer riktigt billigt. Det som förr var standard runt 4000 i nätbutikerna känns som att det förskjutits upp emot 6000 istället osv.Vattendroppe sa:Har de? :SPillard sa:nypriserna gått upp ganska mycket de senaste åren för oss så påverkar ju det förstås även andrahandsvärdena.