Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Det var mest en undran. Är de hopplöst föråldrade, eller håller de fortfarande måttet? De ser ju i princip likadana ut som dagens bindningar.Varför skall du inte använda dom?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var mest en undran. Är de hopplöst föråldrade, eller håller de fortfarande måttet? De ser ju i princip likadana ut som dagens bindningar.Varför skall du inte använda dom?
Jag använder mina. Och är långt ifrån ensam.Det var mest en undran. Är de hopplöst föråldrade, eller håller de fortfarande måttet? De ser ju i princip likadana ut som dagens bindningar.
Det finns många som inte har något emot att köpa begagnade pjäxor, eller andra sorts skor heller. Jag har själv gjort det flera gånger. Du har visserligen rätt att tycka det är äckligt, men att håna de som väljer att köpa begagnat framstår bara som omoget. För egen del tror jag att hyrpjäxor är bra mycket värre än begagnade.Man kan ju undra vem som köper begagnade toppturapjäxor, 120+ lager av gammal tåbira för 5000krskulle inte ta på mig om någon gav mig dom. Otroligt äckligt
ingen som hänger på det här forumet i alla fallJa usch hyrpjäxor. Men det är det väll endå ingen som hyr eller?![]()
Kan ligga något i det. Undertecknad är i alla fall typ levande bevis för det. Blev medlem tio dagar efter införskaffande av egna pjäxor. Räknas den nödvändiga inåkningsveckan in så blir det på dagen.ingen som hänger på det här forumet i alla fall
Det tragiska är när jag tänker på det att jag har så j…a mycket prylar så jag skulle kunna börja hyra ut.ingen som hänger på det här forumet i alla fall
Du som bor i Åre kan tjäna en bra hacka på dina prylar; lägg ut på HyggloDet tragiska är när jag tänker på det att jag har så j…a mycket prylar så jag skulle kunna börja hyra ut.
Skäms på mig!
Men jag har ju sålt ett par fångremmar (eller hur).
Fin halmgubbe du målar upp med pjäxor som använts flitigt i 10 år...Inte riktigt samma sak skulle jag kunna påstå. Ett par toppturspjäxor är till för en sak, topptura. Har man gjort det i tio år är de inte bara marinerade i svett. De är skräp! plasten och fodret är totalt slut, värde = 0kronor.
Jag köper det mesta begagnat, men jag köper inte pjäxor begagnade. Att har rätt pjäxor är så sjukt viktigt om man vill ha respons och komfort en hel dag.
Inge fel att hyra pjäxor så klart, go a head om du vill åkupplevelse som kan liknas med att ha två sackosäckar på fötterna eller 7900personers svamp och tåbira marinera dina fötter. Smaken är som baken![]()
Fin halmgubbe du målar upp med pjäxor som använts flitigt i 10 år...
De pjäxorna som diskuterades såg i stort sett oanvända ut och jag har själv köpt pjäxor begagnat till halva priset som varit använda på en tur, dvs i stort sett nya.
Jag har dessutom gjort det otänkbara enligt dig. När jag var fattig student köpte jag ett par välanvända toppturpjäxor i karbon för en spottstyver. Pengarna jag sparade på det gjorde att jag kunde spendera 3 veckor extra ute i fjällen och topptura och klättra.
Men jag antar att jag borde stannat hemma och bara accepterat att jag var för fattig för skidåkning och alpinklättring istället för att dra ut och ha det kul i fjällen?
PS Jag har fortfarande kvar de pjäxorna och de är de bästa jag har haft för kombinerad topptur med isklättring. Värde =/= 0 kr, de är fula som stryk men turar fortfarande bra.
Här har du ett par pjäxor till kitet och priset ligger fortfarande under 10rök.Sluta gnälla nu!
Du får ju ett par lätta fina Duke på köpet!
![]()
Om du tittar på pjäxorna så ser de helt oanvända ut.Man kan ju undra vem som köper begagnade toppturapjäxor, 120+ lager av gammal tåbira för 5000krskulle inte ta på mig om någon gav mig dom. Otroligt äckligt
Jäkla synd att jag har strl 42. Annars hade jag huggit direkt.Här har du ett par pjäxor till kitet och priset ligger fortfarande under 10rök.
![]()
Säljes: Förådsrensning! Dynafit Vulcan Carbon
Passar strl 43, men föredrar tunn tjocksocka. Lätta, flexibla men stadiga. Mer bilder och info på beg&www.freeride.se
Om du tittar på pjäxorna så ser de helt oanvända ut.
Ett par med 120+ lager med tåbira ser inte ut sådär.
Lite nyansering kanske?
Nyskick eller 10år gamla, finns inget där imellan eller?
Lite sans och balans skadar inte!
Svar till: beg om det är rätt!
Jag skulle inte heller ge 5 papp för dom, så långt kan vi vara överensAbsolut! Men 5000kr för ett par begagnade pjäxor. De mest exklusiva pjäxorna går lös på 10.000kr oanvända och toppmoderna. Har du åkt i pjäxorna i ett par vecka är de inte värda mer än hälften. Så att ta mer än 500kr är sjukt när de är flera år gamla. 500-1000kr kan ett par begagnade pjäxor vara värda i fräscht skick som är några år inte mer.
Bara vänd boxen bak och fram, så funkar den med elbilen.Fråga kolon: Vad är rimligt att på Blocket begära för en äldre 90 cm bred glasfiber-Packline? Ok skick, stora låset funkar ej men hänglås medföljer, blanksvart med silverdekor (ej rött), en del mindre repor. Universella skruvfästen med metallbågar för alla takräcken medföljer.
Elbil på gång så användningsområdet krymper plus att vi har dåligt med plats för den. Fast jag har svårt att skilja mig från den (gäller även bilen men den börjar närma sig eutanasi-ålder...).
Visa bilaga 32403
Som vanlig är det väl frågan om du vill blir av med den, eller maxa pengarna... Du kommer nog inte bli rik på affären iafFråga kolon: Vad är rimligt att på Blocket begära för en äldre 90 cm bred glasfiber-Packline? Ok skick, stora låset funkar ej men hänglås medföljer, blanksvart med silverdekor (ej rött), en del mindre repor. Universella skruvfästen med metallbågar för alla takräcken medföljer.
Elbil på gång så användningsområdet krymper plus att vi har dåligt med plats för den. Fast jag har svårt att skilja mig från den (gäller även bilen men den börjar närma sig eutanasi-ålder...).
Visa bilaga 32403
Finns nytt lås att köpa, det fanns iallafall på min tid som säljare på Packline.Fråga kolon: Vad är rimligt att på Blocket begära för en äldre 90 cm bred glasfiber-Packline? Ok skick, stora låset funkar ej men hänglås medföljer, blanksvart med silverdekor (ej rött), en del mindre repor. Universella skruvfästen med metallbågar för alla takräcken medföljer.
Visa bilaga 32403
Följer den gamla Volvon med på köpet?Fråga kolon: Vad är rimligt att på Blocket begära för en äldre 90 cm bred glasfiber-Packline? Ok skick, stora låset funkar ej men hänglås medföljer, blanksvart med silverdekor (ej rött), en del mindre repor. Universella skruvfästen med metallbågar för alla takräcken medföljer.
Visa bilaga 32403
Det beror på vad du bjuder... Hade vi haft en lada att förvara den i så kanske jag ställt av den och sparat den till långresor! Den kan nog hålla i 15 år till utan större utgifter om den står torrt.Följer den gamla Volvon med på köpet?![]()
Volvon eller skidboxen?Den kan nog hålla i 15 år till utan större utgifter om den står torrt.
Volvon eller skidboxen?
Vad har elbil med saken att göra? Här kör vi ännu större box o elbilFråga kolon: Vad är rimligt att på Blocket begära för en äldre 90 cm bred glasfiber-Packline? Ok skick, stora låset funkar ej men hänglås medföljer, blanksvart med silverdekor (ej rött), en del mindre repor. Universella skruvfästen med metallbågar för alla takräcken medföljer.
Visa bilaga 32403
Helt säkert det senare. SEK har ju redan stärkt sig lite (från katastrofal nivå iofs). Undrar var Skistar har sån exponering mot valutamarknaden? Är det för att danskarna har råd med högre priser som de ser chansen? Deras utländska investerare är missnöjda med utdelningen i SEK?I artikeln går det att läsa att kostnadsökningar kopplat till valutan är en stor orsak till höjningen. Sänker de priset sen när svenska valutan blivit starkare igen, eller tackar de för pengarna? Förmodligen det senare..