Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Påtaglig duck-stance? Eller normal montering inom Sport-Bittls galet generösa felmarginaler? ;)

I vilket fall, här kan man för en hygglig peng få ett par fina puderskidor om man är nyfiken på hur det känns att åka med duck-stance. Så egentligen fel tråd kanske.

Vet inget om saken men det måste ju vara nån mening med det. Så ni lärda informera iss andra vad man vill åt

Vet inget om saken men det måste ju vara nån mening med det. Så ni lärda informera iss andra vad man vill åt
Samma säljare har flera annonser med samma montering. När jag googlar ser jag att vissa som är ”duck footed” verkar montera så för att underlätta åkningen. Det var nytt för mig!

Samma säljare har flera annonser med samma montering. När jag googlar ser jag att vissa som är ”duck footed” verkar montera så för att underlätta åkningen. Det var nytt för mig!

Det är en hel vetenskap. Sök på duck stance här på Freeride så… Tror det var mannen bakom Hendryx skis som odlade detta koncept. Inte helt galet och det handlar inte bara om folk som till vardags har tårna utåtvinklade.

25% rabatt mot nypris:
Eller 300 kr billigare från tillverkarens egna hemsida 🤔:

Dags igen att välja mellan billigare nya eller 1000 kronor dyrare begagnade "som nya"... Men visst, också med resp. utan Bengt Chetlers bindningar.

1741708190924.webp

Han säljer även ett par jäkligt korta skidor ;)
1741781599455.webp

För 2300kr till får man helt nya skidor av samma modell, årsmodell 24/25 med samma bindning och samma hudar.

Ojoj, här skulle det kunna fyllas på rätt fort.

Bara såhär snabbt kan jag nämna Gotamas (svarta med den fyrkantiga tailen) för 4200:-, Fischer 103:or för nått liknande (verkar vara ett par som annonserar var för sig).

Beggade Head Jimi för 10 lök.

Finns hur många som helst.
Köp, kööp!!

Dom är Östermalms åkta. Bara det.
Skräll att en DPS skida bor på Östermalm…..
Jaja, det är säkert en jätterolig skida som passar oavsett geografisk hemvist men låt mig ha fördomar om medelålders män inom finanssektorn och dps skidor. Det är enda fördomen jag har kvar… typ.

Känner att jag verkligen måste ställa frågan, när det är säljare som är helt ute o cyklar med priser i annonser och hamnar i detta forum, finns det någon som länkar det till säljarna? Känns som att de hade varit rätt kul uppenbarelse för dom :LOL:

Skräll att en DPS skida bor på Östermalm…..
Jaja, det är säkert en jätterolig skida som passar oavsett geografisk hemvist men låt mig ha fördomar om medelålders män inom finanssektorn och dps skidor. Det är enda fördomen jag har kvar… typ.
Va, hörde jag något om gubbar med DPS i finanssektorn?
Här känner jag mig träffad, kör DPS som ni ser och har finanser. Skitdåliga finanser😩
Nu bor jag visserligen inte på Östermalm men ibland känns det så här i byn.

Vad fan hände med vädret?
Inte dimma, vind, skitsnö, regn, plusgrader, skare.
Bara en fin skiddag helt enkelt, det var fanimej inte igår!

Bilagor

• IMG_9460.webp
    IMG_9460.webp
    503.7 KB · Besök: 130
  • IMG_9465.webp
    IMG_9465.webp
    375.8 KB · Besök: 126
Va, hörde jag något om gubbar med DPS i finanssektorn?
Här känner jag mig träffad, kör DPS som ni ser och har finanser. Skitdåliga finanser😩
Nu bor jag visserligen inte på Östermalm men ibland känns det så här i byn.

Vad fan hände med vädret?
Inte dimma, vind, skitsnö, regn, plusgrader, skare.
Bara en fin skiddag helt enkelt, det var fanimej inte igår!

Du kan ju sälja dina skidor, de verkar ju vara värda typ 15 säsongskort… 😉

Det är en hel vetenskap. Sök på duck stance här på Freeride så… Tror det var mannen bakom Hendryx skis som odlade detta koncept. Inte helt galet och det handlar inte bara om folk som till vardags har tårna utåtvinklade.
Om nu fötterna normalt är utåtriktade
Skall man i så fall inte ta och använda skidorna tvärt om mot hur dom står?
Annars så förstärker man avvikelsen eller problemet 🤔

Vet inte om den här var rätt tråd men kom inte på någon annan.
Priset kan vara ok, även jag kan köpa dem billigare från butiken här i Norge.
Egentligen undrar jag hur mycket skidlängden skiljde från det angivna måttet, eftersom hon säljer oborrade lagg?
1000026814.webp

Hon skriver ju iofs inte att hon från början köpt skidorna till sig själv, eller ens har köpt dem, om det är sådant du funderar över... ;)
Kul att du engagerar dig å försöka läsa sådant mellan raderna. 😅😂🤣
Det kunde hon ju skrivit annonsen så hade jag sluppit undra skidans verkliga längd.☝️😅

En till.😂😉🤔

Har sett några ute för 200-300kr men nu börjas det.
Absolut fortfarande billigt men att köpa för 200 och sälja för 700 känns ganska rövigt.

Bilagor

• IMG_4443.webp
    IMG_4443.webp
    150 KB · Besök: 145
Ja det var ett riktigt rövarpris när du kan köpa min för 695:-😂
Kanske lite dålig timing att lägga ut den på ett forum där alla vet att vi som köpte gav 200:-
Oavsett det så är priset inte för högt sett till ordinarie pris. Men det är en annan sak.
Min får dubbla som gravel/lätt stigcykling nu.
Mkt bra ventilerad.
IMG_9876.webp

Jag är teoretisk spekulant men var verkligen QST99 en "riktig charger"? Och 4000 kr är nog litet i överkant med tanke på att jag funderat på t.ex. den längre ner för 3600 kr. Fast jag vet att en del gillade 99:an mer.

Nej, den har aldrig varit en riktig charger, ffa inte i den mer svängiga versionen som är på annons här. Generationerna innan var mer farttåliga, men denna något roligare, fortfarande utan att vara chargers.

4000:- är dock för mkt pengar för en så pass gammal skida. 3000:- eller något under är klart rimligare.

Tillbaka
Topp