Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Vet inte om det är stor skillnad på qst och qst stella, men kollar skidor åt min tjej. Årsmodellen skiljer iofs också, så kanske det motiverar begagnatpriset? Varför köpa begagnat, annat än av principskäl liksom? Tycker generellt tjejgrejor läggs ut dyrare än motsvarande skick för killgrejor.

QST med eller utan Stella har nog alltid varit samma skida förutom topsheet design. Så ja du har nog rätt. I detta fall kanske inget överpris för 4500 för en utmärkt skida som är i bra skick men just QST-serien säljs ju ofta billiga (och prisvärda) helt nya på eftersäsong, så... ja.

Jag tycker generellt beg skidor läggs ut till för höga priser oavsett tjej eller killskidor. Gissar att en hel del förblir osålt.

Senast ändrad:
Reklam på första sidan:
Visa bilaga 39358

I shoppen om man råkar bo i Schweiz:
Visa bilaga 39359
400 kr mer, trots 8,1% moms istället för 25%.
Lite bättre pris kan vi fixa för leverans till Schweiz
Tyvärr är vår andra leverantör som trycker t-shirts mycket dyrare i Schweiz än Sverige, men får vi ju en massa beställningar från schweiz får jag kika på någon lösning.

Vet inte om det är stor skillnad på qst och qst stella, men kollar skidor åt min tjej. Årsmodellen skiljer iofs också, så kanske det motiverar begagnatpriset? Varför köpa begagnat, annat än av principskäl liksom? Tycker generellt tjejgrejor läggs ut dyrare än motsvarande skick för killgrejor.

Är väl ett rimligt utgångspris om de är i fint skick och rätt längd och bindningen är monterad för den sullängd du har.

Är väl ett rimligt utgångspris om de är i fint skick och rätt längd och bindningen är monterad för den sullängd du har.
På riktigt? Att dessa begagnade skidor i eventuellt gott skick med eventuellt rätt monterad bindning är värd mer än en helt ny skida med samma bindning monterad (eller omonterad)?

Orimligt tycker jag.

På riktigt? Att dessa begagnade skidor i eventuellt gott skick med eventuellt rätt monterad bindning är värd mer än en helt ny skida med samma bindning monterad (eller omonterad)?

Orimligt tycker jag.
Var hittade du nya skidor med bindning billigare? Hittade inte ens utan bindning billigare, men kanske missade det
Edit: nu såg jag att det fanns damvarianten 22/23 för ungefär samma peng

Senast ändrad:
Säljer ett par helt nya Marker Jester ... [16 ID..] ... 2700:- hos mig...

Eller minst lika billiga Jester 16 ID, lika nya och med garanti nästan överallt annars. Eller ett par sprillans Jester 18 Pro ID i guld (ok då, ljusbrunt...) för samma peng.

8500 kr? De här har sålts i just 194 cm extremt billigt (typ 250 euro för skidorna utan bindning) på Sport-Bittl för ett tag sedan... Men visst, där finns de inte längre.

hehe, jo jag köpte ett par (220euro) med shift (250 euro) och hudar (78 euro).
från Bittl.

trevlig skida!

Senast ändrad:
Kanske ingen "pricecheck" iofs, för vem vill inte hyra skidor från ett helgon? Helt nya skidor från Santa Anna. Kanske är hon släkt med Bengt Chetler?

Santa Anna är ju den mexikanske generalen som anföll texanerna vid slaget vid Alamo med Davy Crockett och James Bowie.
Res inte till Texas och säg att Santa Anna är ett helgon om du vill komma tillbaka med hälsan i behåll. ;)

OBS! Betydelsen av "otroligt fint skick" har nu utvidgats påtagligt! ;)

Ja, de ser otroligt fina ut för att ha gått genom ett par varv i ett flistugg.😅🤣😂 Vad är det för problem å sälja välanvända grejer med märken från användandet som de är och låta bli å skriva förskönande fraser i annonser?

Nu behöver jag hjälp.
Topptur grejerna har stått oanvända i några år då det är roligare med bräda.
Salomon mtn 98 184cm med Dynafit radical bindning, pomoca hudar och Scarpa maestral rs. Köpt 2017 eller 2018.
Vad tror ni det kan gå att få ut för det paketet?
Givetvis är storleken på pjäxan lite avgörande men 28,5 gissar jag på är vanlig 😁

Nu behöver jag hjälp.
Topptur grejerna har stått oanvända i några år då det är roligare med bräda.
Salomon mtn 98 184cm med Dynafit radical bindning, pomoca hudar och Scarpa maestral rs. Köpt 2017 eller 2018.
Vad tror ni det kan gå att få ut för det paketet?
Jah har aldrig hört om MTN 98 🤔

Ja om man nu ska ha ett par skidor utan mycket metall i den bredden så går väl t.ex ofta ett par sprillans nya QST98 av 8-9 års nyare modell ofta att hitta på rea för ungefär samma pris (hittar just nu iofs bara i 189 cm), och de lär vara bättre än Sin7 på alla sätt. Iofs utan hudar.

Eller dessa i 179 cm

Eller helt nya oskrapade för samma peng.
Rea hos Åre skidsport också med fri frakt och valfri färg

Bilagor

• IMG_7785.webp
    IMG_7785.webp
    49.8 KB · Besök: 79
  • IMG_7784.webp
    IMG_7784.webp
    53.7 KB · Besök: 79
Begagnade Enforcer 100 19/20 utan bindning för 4500 :oops:
(i och för sig stighudar men det finns väl nya för max 2000)

1758025492111.webp

När man kan få nya årsmodell 22/23 för 220 Euro
1758025377784.webp

Bilagor

• 1758025464670.webp
    1758025464670.webp
    47.2 KB · Besök: 54
Samma syndrom varje Åre höstmarknad.
Då kommer fynden ut på K/S.
6000:- här eller 1899:- hos Stellar där jag gissar att den är köpt.
Hmmm, men det är en fri marknad så…..

Men hur som helst, det går att göra seriösa fynd på höstmarknaden.
IMG_0439.webp

Halloj,

Jag har ett par Faction 3.Zero utan bindning som har blivit borrade två gånger.

Kan man sälja dessa för nåt tro? Eller är det bara att åka på tippen med?

Har ett par SGN Soleitind, 185 cm, inköpta 2020. Åkt på kanske 7-8 dagar. Borrade två gånger. Mycket bra skick. Tror att skidan är i princip densamma som nuvarande säsong, bara grafiken som är en smula annorlunda.

Vad är ett rimligt pris att sälja dessa för?

Vadå: det är ju bara 1999:- imellan. Se det som en serviceavgift för att du slipper beställa själv.😃😃😃😃😃😃😃😃😃
Man blir aldrig förvånad 😯

Samtidigt som jag förstår att inte alla följer med på allt av erbjudanden och baserar sitt pris på något kortvarigt väldigt bra erbjudande.

Hjälmen som jag och många köpte för 170-200 kr kom väl upp här i tråden när något försökte sälja samma hjälm för kanske 600 kr. Vilket hade varit ett helt ok pris om inte atomic hade fel prisat* samma hjälm mycket billigare.

*När jag såg att den sändes direkt från Tyskland och vad jag kunde se erbjudandet bara gällde Sverige så tyckte jag det var rätt uppenbart att det var fel.

Tillbaka
Topp