Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Men Jarle då, nu får du allt läsa orginalinlägget igen. Det var väl det som tråden var till för?

Är man ute efter Extremlagg så brukar dom sälja ut i april. 50% och prutbart om man handlar flera par.
Så ett par Big Pen borde man kunna få nya för 3000-3500.

Ett tips är att kolla vad hyrfirmorna säljer ut sina lagg för efter en säsong. Riktigt billigt! Jag köpte precis ett par Dynastar Legend Sultan 85 (https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/dynastar/legend-sultan-85.html) i finfint skick för 400 CHF (2600 SEK) med bindingar här i Zermatt. De hade inte en skråma! Nypris 6900 SEK. Finns allt möjligt om man vill fynda. Alltså, köp inga begagnade lagg för över 3000-4000...

Utter sa:
Men Jarle då, nu får du allt läsa orginalinlägget igen. Det var väl det som tråden var till för?
Men när Per la upp tråden så fattade jag som att det var hit man skulle vända sig för att få vägledning och en protest mot alla stolpskott... Men jag kan ju å andra sidan ha helt fel också. Vägled oss åh du store långskånk Per!

Jarle sa:
Utter sa:
Men när Per la upp tråden så fattade jag som att det var hit man skulle vända sig för att få vägledning och en protest mot alla stolpskott... Men jag kan ju å andra sidan ha helt fel också. Vägled oss åh du store långskånk Per!
Det var ju tänkt att det skulle vara en vädledning för pris och som du säger en protest mot alla stolpskott. Att komma åt stolpskotten och ge ordentlig vägledning utan att man skriver med länk till anonnsen kritiken riktas till blir ju ännu snurrigare än om man gör som det är nu. Så jag gillar den här trådens utveckling :)

Jag har sålt mkt till riktiga "över" priser t.ex en skida som jag kört rails med 2 säsonger för 1800 kr och skidan gav jag inte mer än 1000 kr för ny..har även sålt en tävlings skida jag fått gratis för 2500 kr... Men det väsentliga är ju inte hur mkt jag betalt för skidorna, utan vad dom är värda för köparen...jag menar ingen är ju tvungen att köpa sakerna men vill jag ha mkt cash för mina grejer sätter jag ut dom dyrt och nån vill ha dom till det priset är det väl bra eller? En skida som är värd 10k + är väll inte värd mindre för att jag betalat mindre för den?

brukar göra det enkelt för mig: pris = bud
sen får man helt enkelt se vad folk är beredda att betala.

analkrut sa:
Jag har sålt mkt till riktiga "över" priser t.ex en skida som jag kört rails med 2 säsonger för 1800 kr och skidan gav jag inte mer än 1000 kr för ny..har även sålt en tävlings skida jag fått gratis för 2500 kr... Men det väsentliga är ju inte hur mkt jag betalt för skidorna, utan vad dom är värda för köparen...jag menar ingen är ju tvungen att köpa sakerna men vill jag ha mkt cash för mina grejer sätter jag ut dom dyrt och nån vill ha dom till det priset är det väl bra eller? En skida som är värd 10k + är väll inte värd mindre för att jag betalat mindre för den?
ahhsshhh.. många tror att detta är ngt slags nytt regelverk...men så är det inte. Lägger man ut en annons o vet vad man ska ta för sina grejer såå ta det priset. Tycker ngn att priset är fel så kan man diskutera det i denna tråden.
Har man ingen aning om vad man ska ta för sina grejer kan man fråga i den här tråden.
Vill ngn sälja ett par fujativ från 2006 med marker kexchoklad till nypris eftersom man "bara har åkt på de tre ggr aldrig sett ett rail" och hittar en köpare som vill betala det utsatta priset så FINE :) Men annonser med illa prissättning kommer nog att diskuteras här och allt fler köpare kommer nog att fråga lite snabbt här innan man köper ngt i framtiden för att slippa betala "för mkt"

Nu ska jag sova..

Peas!

Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för förra årets Kuro med en Duke large monterad inklusive stighudar?
Allt är använt flitig, är 4000:- i överkant?

Heinz_p sa:
Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för förra årets Kuro med en Duke large monterad inklusive stighudar?
4000 tycker jag inte alls låter fel. Är ju ett stort paket trots allt. :)

Är 3500 kr för mycket för oanvända Fisher misfit 178 cm med Fischer X11 bindning
2008 års modell

Heinz_p sa:
PNyberg sa:
4000 tycker jag inte alls låter fel. Är ju ett stort paket trots allt. :)
Tycker verkligen inte det låter fel, jag hade nog tänkt så här:
Kuro: 3000 kr
Duke: 1500-2000 kr
Hudar: 600-800 kr
Totalt: 5800 kr
Schysst paketpris: 4000-5000 kr

Hade jag gillat skidorna hade jag lätt köpt för det priset och med tanke på att förra vinterns standard pris på ett par oborrade Kuro 185 var ca 5 papp på FR så är ditt pris väldigt rimligt, för iom att skidan är oförändrad sånär så på en längd till så tycker iaf inte jag att värdet på den har rasat på ett år...

jjosefsson sa:
Är 3500 kr för mycket för oanvända Fisher misfit 178 cm med Fischer X11 bindning
2008 års modell
Inte den mest eftertraktade bindningen men jo..jag tycker det låter rimligt...om de nu inte är borrade...

Pro Rider heter väl för övrigt Pro Rider 115 nästa år eller hur? För Pro Rider finns ju inte mer så vete fan vad han vill sälja??

Hasse_Lindborg sa:
Pro Rider heter väl för övrigt Pro Rider 115 nästa år eller hur? För Pro Rider finns ju inte mer så vete fan vad han vill sälja??
Hade för mig att XXL skulle ersättas med 115 modellen och att LP skulle ligga kvar?

Vitalis66 sa:
Fan vad trött jag blir på att se över priser på dessa reklam jippo skidor från 2004!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57827
jepp..finns ett par till dessutom

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=55324

Kommer även ihåg Peak Performance skidorna som dök upp lite titt som tätt för ngt år sedan. En tjej som ville ha 5000 för ett par Scott Santiago Pure i 188. Priset motiverade hon med att skidorna var "limited edition"...vilket iofs var sant men...det är fortfarande ingen WOW skida.

Btw..vad skulle priset vara för ett par sådana skidor? 2000?
suck

Senast ändrad:
Jarle sa:
Ingen som känner för att lägga en slant för att göra reklam för företag som du inte får något av https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=57974 ;)
50 spänn för en klisterlapp är ju som hittat
Indeed, sjukt sketchy att ta 50 spänn för en fucking skullcandy sticker..

Att byta en Edoggo orbit mot en Belgian blue är väl ett rätt nice byte?, jag har orbiten.

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=58064

Nu är idioten (ja man får säga så med dom priserna) igång igen, både B4:orna och Gotama är ute på nytt. Samma priser men nu har han skrivit hela annonsrubrikerna i CAPSLOCK!

För helvete, ibland önskar man att man kunde kommentera annonser.
:D

Haha håller med, den där är nära på oförskämd... Känner mig nästan lite utnyttjad fastän jag aldrig skulle få för mig att köpa dem.

Christian2010 sa:
Vad tror ni om denna - Rimlig, eller ska priset ner ännu lägre? Förutom lite revor är de jättefina, och Sweet är ju alltid Sweet! Lätt 2-3 15-dagars säsonger kvar.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=58086
Man blev ju nästan sugen på att köpa, inte alls överpris och tror lätt att dom håller 2st 100 dagars säsonger.
(enligt hur mina byxor har slitits)

Lite kul att du slänger upp din egen annons här dock... (reklam förbjuden ;) )

Senast ändrad:
Oj, fan. Då har jag missuppfattat - Jag trodde man kunde läka sin annons i tråden för att få just en "price check". Är det inte tillåtet tar jag såklart genast bort mitt inlägg!

My bad!

Det är klart att det där skall vara okej... Ska du först skriva ett epos och beskriva byxorna här, för att sedan göra en annons när du fått acceptans på priset... Näe, jag tycker det är okej som du gjort. Att göra reklam för ett par byxor som är ett sjukt bra köp tycker jag är okej, det hade varit en helt annan grej om någon vill sälja sina sönderkörda Seth Pistols för 4000:-...

Får vi tipsa varandra om bra deals/göra reklam för andra, men inte tipsa om den egna om den är "bra"... Aja, man kan nysta i det i evigheter. Jag kommer iaf. tipsa polare om ett par schyssta brallor!

Christian2010 sa:
Oj, fan. Då har jag missuppfattat - Jag trodde man kunde läka sin annons i tråden för att få just en "price check". Är det inte tillåtet tar jag såklart genast bort mitt inlägg!

My bad!
Nerrå anser också att det är lugnt ;D

Utter sa:

Nu är idioten (ja man får säga så med dom priserna) igång igen, både B4:orna och Gotama är ute på nytt. Samma priser men nu har han skrivit hela annonsrubrikerna i CAPSLOCK!

Jag känner mig nästan lurad, även fast jag inte ens tänkt köpa skidorna...

Utter sa:

Jag hör dig Utter, jag blir också arg. Hemska tanke om någon skulle köpa dem av honom, för det priset.
Jag sålde ett par likadana lagg, utan bindning, borrade en gång, året efter de kom (2006) för 1200: - i bra skick. Det var 4 år sedan, hah hah.
Vad är det för fel på folks självkännedom?

är 1000 spänn för ett par 08/09 SPK Pjäxor Overkill pris eller är det rimligt?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp