Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

4000 är inte billigt men du får dom kanske sålda för det priset. Heads skidor är tyvärr helt åt h-vete prissatta nya, men eftersom att dom inte finns hos tysken så är det lättare att få ut mer för dom.

Skulle inte posta det priset här iaf, så helt åt skogen är det inte.

Pricecheck på Capita Ultrafear FK 153, 2011, använd 5-7 åkdagar och har "slitage" därefter?

Utter sa:
4000 är inte billigt men du får dom kanske sålda för det priset. Heads skidor är tyvärr helt åt h-vete prissatta nya, men eftersom att dom inte finns hos tysken så är det lättare att få ut mer för dom.

Känns ju ganska surt att inte ens få 4k för nått man gett över 12k för när dom inte ens är ett år gamla..då kan jag lika gärna behålla laggen..

gurrahjort sa:
Utter sa:

Känns ju ganska surt att inte ens få 4k för nått man gett över 12k för när dom inte ens är ett år gamla..då kan jag lika gärna behålla laggen..
Bit i det sura äpplet... Är man så *sätt in valfri förolämpning* att man köper ett par skidor för 12 kaskelotter som utöver det är ett par Head, då får man skylla sig själv. Mina DPS Pure går loss på under 9000:- (nypris till dörr, presale och delad frakt blir det riktigt bra), du kan få ett par Hendryx för under 10000:-. Köp sedan en schysst gammal metallbindning från Köp&Sälj för under 1500:- och du har gjort ett acceptabelt köp. Herregud, ett par Rossignol, Salomon, Nordica, Völkl osv. är både billigare och bättre. De enda som åker på Head i dagsläget är sponsoråkare och Jon-fans.

Carled sa:
gurrahjort sa:
Utter sa:

Bit i det sura äpplet... Är man så *sätt in valfri förolämpning* att man köper ett par skidor för 12 kaskelotter som utöver det är ett par Head, då får man skylla sig själv. Mina DPS Pure går loss på under 9000:- (nypris till dörr, presale och delad frakt blir det riktigt bra), du kan få ett par Hendryx för under 10000:-. Köp sedan en schysst gammal metallbindning från Köp&Sälj för under 1500:- och du har gjort ett acceptabelt köp. Herregud, ett par Rossignol, Salomon, Nordica, Völkl osv. är både billigare och bättre. De enda som åker på Head i dagsläget är sponsoråkare och Jon-fans.
aa för jon åker ju så mycket puder...

Rossignol S6 från 2009 med Marker duke och stighudar.

Annonsen:
Rossignol S6 186cm with Marker Duke Small (good for boots up to and including most 28.5) and G3 Alpinist Skins. All gear has been used sparingly over the last few seasons and is in great shape!

Vad känns som ett lämpligt pris? Nu utlagda för 700 CAD alltså ca 4900 kr.

Christerson sa:
Rossignol S6 från 2009 med Marker duke och stighudar.

Annonsen:
Rossignol S6 186cm with Marker Duke Small (good for boots up to and including most 28.5) and G3 Alpinist Skins. All gear has been used sparingly over the last few seasons and is in great shape!

Vad känns som ett lämpligt pris? Nu utlagda för 700 CAD alltså ca 4900 kr.
3-3,5k max skulle jag säga.

Hasse_Lindborg sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=71410

Ny jacka från Saga kostar 1800 plus frakt och tull. om man räknar snabbt så blir det ca 2600 kr.... 2800 är väl ett överpris då?
true! $269 + $30 frakt är ca: 2000kr, saga skickar allt som gift (om man inte säger till antar jag)

Jag har fått 3 paket därifrån varav 1 fastnat i tullen och det kollade dom bara på och debiterade 300kr för expedition samt postavgift inom sverige så han kan inte ha gett mer än 2300kr för det.

hela stället + byxor och frakt + 300kr tull om man beställde preorder blir 3000kr alltså är detta sjukt överpris...

Enda anledningen jag kan se att man skulle köpa det är ju om man inte orkar vänta 1-2 veckor på att beställa från saga och man är i åre och kan pruta lite på priset...

Och vad är dealen med "BVSA"? Vad fan är egentligen billigare vid snabb affär? Borde egentligen stå "BVLA", billigare vid långsam affär.

Freeridefredde sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=71566

Hmm, fail på denna...
epic-fail-sports-fail-epic-forehead-weak-retard-demotivational-poster-1206344902.jpg

Tillbaka
Topp