Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Hasse_Lindborg sa:
Hur skulle det gå till?

Räkna bort tull, moms, olika löner med mera? För du kan ju inte jämföra rakt av då det är en hel del saker som spelar in på priset i Sverige.
Inte för köparen

Hur kommer det sig att att alla skidor gått i 3-10 dagar och vad spelar det för roll. Lägg upp en bild på belaget istället, ockrare! (Men de läser förstås inte denna tråd)

Hasse_Lindborg sa:
snorkel sa:
Hasse_Lindborg sa:
Hur skulle det gå till?

Räkna bort tull, moms, olika löner med mera? För du kan ju inte jämföra rakt av då det är en hel del saker som spelar in på priset i Sverige.
Har du varit för länge i Schweiz eller? EU är en gemensam marknad, konsumentpriserna kan jämföras rakt av oavsett vilket land butiken ligger i, frakten är väl det man får tänka på. Ofta är det billigare att få frakt från Tyskland än inom Sverige. Tull och moms är inte relevant. Hur höga löner butiksanställda vill ha/har är väl inget jag vill lägga extra pengar på?
Så moms är inte revelant? Oki... Bra då vet jag...Trodde det var det i och med att den är olika i olika länder? Och lönerna?

Om det inte är relevant så varför är det inte samma löner och samma moms överallt inom EU?

Jag vet oxå marignalerna på skidor. Både från agenturen till butik och från butiken till kund. Och den som tror att man tjänar pengar per skida tror fel. Finns massa andra saker inom skidbranschen du tjänar mer på per sak.

Fast du kanske vet priserna bättre än vad vi inom branschen gör?

Fast nog om detta i denna tråden nu. Bättre vi håller oss till Topic!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=71996 det där oxå ett sjukt överpris...
Conrad betalar t ex svensk moms. Näthandlare inom EU måste det om deras omsättning i landet överstiger en viss gräns. Min poäng är att det är ointressant för mig som kund vilka kostnader butiken har. Jag är intresserad av att jämföra de priser jag betalar för varan eller tjänsten. Om en eller annan butik inte klarar konkurrensen så är det inte mitt problem att hålla dessa under armarna ekonomiskt.

För att dra det till onTopic, de olika säljarna av begagnat här på sajten kanske har olika kostnader för hyror eller har olika mycket i lön? Har de olika lön betalar de även olika mycket i skatt. Hasse kanske kan förklara på vad sätt det är relevant för prissättningen? Borde säljarna ange om de bor i Rinkeby eller i Danderyd?

Senast ändrad:
Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72006 Betalar folk sådana här pengar verkligen eller är det bara önsketänkande från annonsören?
Vad menar du? Det kanske är århundadets fetaste deal! Skida och bindningn gick säkert på 13 000kr nytt! Det är som att man bara köper skidan och får bindningen på köpet! Haaallooo?

Hasse_Lindborg sa:
Jag vet oxå marignalerna på skidor. Både från agenturen till butik och från butiken till kund. Och den som tror att man tjänar pengar per skida tror fel. Finns massa andra saker inom skidbranschen du tjänar mer på per sak.
Öppet mål Hasse ... kan bara inte låta bli att lägga en lätt välriktad boll ... högt upp åt vänster ...

Om det nu verkligen är så att skidbutikerna inte tjänar några pengar på skidförsäljningen är det rimligtvis bara bra om \"Internethandeln\" tar över denna olönsamma del av verksamheten. Skidbutikerna kan då istället fokusera på de mer luckerativa delarna som service, pjäxor, uthyrning och kläder och glatt välkomna oss med tyskskidor!

;-) / MM

Mountain_Man sa:
Hasse_Lindborg sa:
Öppet mål Hasse ... kan bara inte låta bli att lägga en lätt välriktad boll ... högt upp åt vänster ...

Om det nu verkligen är så att skidbutikerna inte tjänar några pengar på skidförsäljningen är det rimligtvis bara bra om \"Internethandeln\" tar över denna olönsamma del av verksamheten. Skidbutikerna kan då istället fokusera på de mer luckerativa delarna som service, pjäxor, uthyrning och kläder och glatt välkomna oss med tyskskidor!

;-) / MM
Det är synd om skidförsäljarna, hålla på hela hösten och hela vintern och kränga grejer som de till råga på allt inte har någon vinstmarginal på.

Det är bistra tider. :D

Hasse_Lindborg sa:
Så moms är inte revelant? Oki... Bra då vet jag...Trodde det var det i och med att den är olika i olika länder? Och lönerna?

Om det inte är relevant så varför är det inte samma löner och samma moms överallt inom EU?

Fast du kanske vet priserna bättre än vad vi inom branschen gör?

Fast nog om detta i denna tråden nu. Bättre vi håller oss till Topic!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=71996 det där oxå ett sjukt överpris...
såklart...fattar väl vemsomhelst att det är per par...

IngemarH79 sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72177 dyrt och skidan kommer att släpas med till en massa skidorter men ff bara använts 10-12 dagar..?
.
Måste ändå ge dig cred för att du bevakar annonsmarknaden så stenhårt här på freeride och redan såhär tidigt på morgonen kan uppdatera med det allra färskaste.

Angående skidan jag säljer anser jag det inte vara ett dyrt pris då skidan knappt är använd och i nyskick. Nypris ligger som sagt på 8 000 riksdaler. Och var ser du nackdelen i att skidan flyttas från mayrhofen till åre? Det ger ju större möjlighet till billig frakt för köparen.

^^ det är väl mest så att det är otur om du faktiskt lyckades betala 8000 för en skida som på skistore kostar 6995 och på TP kostar 629 euro och då är de dessutom i nyskick på riktigt ;) men det är klart priset beror juh på vad köparen vill betala...

snabb prisfråga?
ska köpa ett par armada jj 185cm

och hittade en som säljer att par armada jj 185cm, med salomon sth14 och i bra skick?

hur mycket ska man ge för dom

orre105 sa:
snabb prisfråga?
ska köpa ett par armada jj 185cm

och hittade en som säljer att par armada jj 185cm, med salomon sth14 och i bra skick?

hur mycket ska man ge för dom
MEN FÖRFAN!

Bestäm dig för en skida, leta upp sidan, köp skidjäveln.

"Bra skick" På Freeride köp&sälj avdelningen kan det vara allt från nytt till körda 2 säsonger.

Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72421

Förra årets modell, därför kanske den är svår att få tag i..

Lite som att jag skulle sälja min SS och säga "omöjlig" att få tag i.
tror till och med att det är förrförra ... iom att det är 3e säsongen jag har min the don jacket

Dock har den och the don jacket lite andrahandsvärde om dom är nya så priset är väl inte så åt helvete som man kan tro. Men 1000kr ner skadar ju inte

magnusericsson sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72495 idioti!
hahah s-c med frakt - 3000kr xD
skönt att han skapade kontot på freeride för att lägga upp den annonsen :D

Senast ändrad:
JL76 sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72588
inte bra pris, kan ju vara smart att skriva lite mer om dem också, nu vet man inte om det är dåligt eller riktig skit.
Jag kan dock försvara honom. Den där Yamahaförstärkaren är faktiskt bra. Min kära bror hade en likadan och de funkar väldigt bra. Men dock är det fortfarande lite överpris.

tegendal sa:
"Nya"...två veckors åkning och fortfarande nya...jag ska börja sälja nya kalsonger, endast använda en vecka, tvätt på dom ingår ej!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72572
den var bland det dummaste på länge.
"har splitter nya head bullet 169 SW twins som ska bort pga nyinköpta (hur gamla och repiga är dessa?) salomon.
Väldigt bra skick, endast få repor."

Lee-nus sa:
tegendal sa:
"Nya"...två veckors åkning och fortfarande nya...jag ska börja sälja nya kalsonger, endast använda en vecka, tvätt på dom ingår ej!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=72572
den var bland det dummaste på länge.
"har splitter nya head bullet 169 SW twins som ska bort pga nyinköpta (hur gamla och repiga är dessa?) salomon.
Väldigt bra skick, endast få repor."
Tillåt mig att visa annonsörens svar på Lee-nus fråga till denne:

Av: Lee-nus Igår 01:28 Svara
hur kan nånting som är åkt på två veckor och har repor vara splitternytt??

Av: carlpeedal Igår 11:15 Svara
detaljer.

Tillbaka
Topp