Prisskillnader Sverige/USA/Kanada

jonasl

Ny medlem
Hej!
Var är det lönsammast att handla skidutrustning?
Sverige, USA eller Kanada?
Tack

// Jonas

Den marknad jag har koll på är USA, och där är det smartast att köpa amerikanskt om man skall handla där. Nu är ju iofs. US-dollarn i rätt kurs, men trots detta så kostar t ex Salomon och andra europeiska märken betydligt mer i staterna än här hemma.

Vad gäller Kanada mm. kan jag inte svara - här kanske någon annan har ett bra svar?

//Jonas.

Om du köper utrustningen på t.ex postorder så kommer en massa löjliga avgifter att läggas till och det blir mycket dyrare än vad man trodde.

usa lätt. dom har skyssta utförsäljningar av förra årets prylar som man kan få riktigt bra priser på. men sen e d ju frakten o skatt. Skatten läggs ju till om du skickar den utomlands, men om du har nån kompis som är eller ska över till usa, kan du ju be dom att ta/skicka hem den, beställer du från en stat till en annan dras skatten av. vilket gör att du får löljigt bra priser. så har jag gjort iaf. forum bindningar från förra året för samanlagt 550 kronor. inte illa va!

lycka till me "shoppandet!"

Ska över till Nord-Amerika till vintern och har en del att handla till säsongen, frågan är bara var jag ska handla?
// Jonas

Tillbaka
Topp