Prisvärda Goggles

Prisvärda Goggles
Hej jag behöver jättemycket hjälp med att hitta framförallt snygga men även bra goggles. Jag har tre krav, dels är priset max 1500kr, sen vill jag inte ha nån ram på brillorna och till sist vill jag att de ska ha god sikt i mulet väder. Kan någon hitta ett par goggles till mig som passar så är DU gjord av guld.

Prisvärda Goggles
Bertan sa:
http://bluebirdoptics.se/index.php?route=product/product&path=34&product_id=42
Exakt vad är prisvärt med dem?

Förra modellen var klart prisvärd, 1300 för schysst goggle med fem linser av bra kvalitet. 1600 för tre linser av bra kvalitet? Då köper jag i alla fall hellre smith, oakley eller något av de andra stora märkena för samma pris och tar två linser av toppkvalitet istället. (Dessutom har de ju gått ifrån det som var hela grejen, magnetfäste. Att byta lins på den nya modellen verkar ju var en mardröm av filmen att döma.)

Prisvärda Goggles

@Vattendroppe
Men Bluebirdoptics kommer ju från Dalarna (kanske inte tillverkas lokalt, men ändå) ... bara det gör ju dem attraktiva! ;-) Har faktiskt ett par på ingång, måste ju gynna lokalt entreprenörskap! Återkommer avseende mardrömsscenariet.

/MM

Prisvärda Goggles

@Vattendroppe
Lyckans ost som inte ständigt utsätts för lockelsen att åka till backen istället för till jobbet fina vinterdagar ... hade en grymt fin liten privat friluftsdag i RA förra fredagen med
@Ace_DG, sånt slipper du! Men du kan ju alltid ta en sväng till AG och klämma på lite lagg! ;-)

/MM

Prisvärda Goggles

@Vattendroppe
Humhumhum ... humhum ... jag har ett par sådandär Smith I/O också, så det ska nog lösa sig om det kniper. Skidorna är vallade och kanterna slipade, jag är redo för helgen, blir nog Sälen/Trysil ... :-)

Trevlig helg!
MM

Prisvärda Goggles
Vattendroppe sa:
Bertan sa:
http://bluebirdoptics.se/index.php?route=product/product&path=34&product_id=42
Exakt vad är prisvärt med dem?

Förra modellen var klart prisvärd, 1300 för schysst goggle med fem linser av bra kvalitet. 1600 för tre linser av bra kvalitet? Då köper jag i alla fall hellre smith, oakley eller något av de andra stora märkena för samma pris och tar två linser av toppkvalitet istället. (Dessutom har de ju gått ifrån det som var hela grejen, magnetfäste. Att byta lins på den nya modellen verkar ju var en mardröm av filmen att döma.)
Har precis fått hem ett par Bluebirs Optics och tycker inte att det är så jobbigt att byta lins. Första gången var lite jobbig, men efter några gånger går det mycket smidigare. Vad gäller linserna tycker jag att de fungerar långt över förväntan. Den oranga fungerar bra i dåligt väder och höjer kontrasterna. De andra två fungerar bra i molnigt väder och solljus.
Sammalagt tycker jag att de är mycket bättre än mina gamla Poc cornea och linserna är mycket bättre i dåligt ljus.

Tillbaka
Topp