Problem med att limma stighud

Har försökt limma om mina stighudar. La på ett lager som blev ojämnt och inte bra men tänkte att jag väntar över natten och ser hur resultatet blev och för att göra om det igen.

När jag kollade limmet dagen efter kändes det som att inte limmet fastade på stighuden utan när jag nuddade limmet så fastade det på mitt finger istället.
Vad kan vara problemet som gjorde att limmet inte fastnade på stighuden, behöver jag vänta längre eller ska jag värma på limmet?

Gjorde du ren hudarna innan?
Jag har haft på utan att gjort rent när det behövt akut på fjället men hemma så gör jag rent dom först sen på med nytt jämnt lager. Det har funkat för mig.

Jag har skrapat med spackelspade och värmepistol, kanske inte fått bort allt då. Känns som ett tunn hinna på stighuden som gör att limmet inte fastar.
Har du något tips på hur man får bort allt?
Är det skrapande som gäller eller finns det något annat sätt?

Hur ser ett papper/tyg ut efter ni har värmt. Känner att pappret klibbar mot stighuden men ser inte att något fastnar.
Det ska se ut som att det blir fuktigt, om du har skrapat ordentligt innan blir det bara fläckvis, om du varit lite mindre noggrann med skrapningen blir det förmodligen hela. Jag gissar precis som @Christiam att du inte har tillräckligt hög temperatur på järnet.

Tillbaka
Topp