Problem med min stuff!

adamreivant

Ny medlem
Problem med min stuff!
Tja jag har problem med min kona stuff. för idag så tog ja bort båda däcken för att den skulle me t dalarna... och så höll ja på och fipplade med att få bort dom, o ja tröck in bromasarna när däcken var borta.
Och sen när ja skulle sätta på däcken igen så hade bromsklossarna åkt ihop ( förmodligen för att ja tröck in bromsen utan däck) så vart det ett jävla strul men ja lyckades...
då kom problemet, mina bromsklossar ligger emot skivbromsen så däcket rullar riktigt dåligt, det är samma problem på båda däcken.bromsarna tar inte riktigt bra längre heller.
Är det nån nu som har råkat ut för det och vet hur man ska göra för att det ska rulla så bra som det gjorde? elr nån som bara vet hur man gör?

Problem med min stuff!
man ska aldrig trycka in skivbromsarna när det inte finns någon skiva eller något som tar stopp emellan!
Dock vet jag inte riktigt vad felet blir utan bara att man inte ska göra så...
Hör med någon som har bättre erfarenhet av dessa problem som t.ex cykel affären nere på hörnet etc.

Problem med min stuff!
För det första heter det hjul!

De kan gå att bända tillbaka dom med en vanlig skruvmejsel eller liknande..! Går inte de så är det lufta som gäller.
Man ska som sagt aldrig trycka ihop kolvarna i oket när det inte är något mellan... de kommer då in luft i bromssystemet..!

......tror ja! ;D

//A.O

Problem med min stuff!
TRYCK ALDRIG IN BROMSARNA NÄR INGENTING ÄR EMELLAN!
för att få isär dom kan du pilla in en spik eller skruvmejsel och bända isär dom. det är inte så hälsosamt för beleggen men det är väl det bästa du kan göra. Tänk på att sätta nåt emela nästa gång!

Problem med min stuff!
Japaner sa:
TRYCK ALDRIG IN BROMSARNA NÄR INGENTING ÄR EMELLAN!
för att få isär dom kan du pilla in en spik eller skruvmejsel och bända isär dom. det är inte så hälsosamt för beleggen men det är väl det bästa du kan göra. Tänk på att sätta nåt emela nästa gång!
LYSSNA ALDRIG PÅ JAPANER!

jag tycker du ska köpa nya hjul

Problem med min stuff!
Skruva inte någonstans. Ta loss hjulen och bänd /tryck försiktigt tillbaka kolvarna (och beläggen). En flat skruvmejsel brukar fungera. Sätt tillbaka hjulen och kontrollera att bromsarna fungerar. Går inte detta har du råkat få ett besvärligare fel och då behöver du förmodligen hjälp av någon kunnig cykelmekaniker. Lyssna inte på dina/andras polare! Deras råd gör (nästan alltid) bara att det blir mycket dyrare att fixa hos verkstaden.

Problem med min stuff!
hahah jävla n00b de är broms kolvarna som far farit ihop eftersom dom inte hade nått monstånd .Men jag skulle ta en spår mejsel och bända ut dom med samtidigt som du försöker trycka imellan skivan

Problem med min stuff!
jibbern sa:
hahah jävla n00b de är broms kolvarna som far farit ihop eftersom dom inte hade nått monstånd .Men jag skulle ta en spår mejsel och bända ut dom med samtidigt som du försöker trycka imellan skivan
ja men vafan ja får ju dit däcket men bromsarna ligger ju imot skivan hela tiden så man får ju trampa som en jävla gnu i nedförsbacke!
dom går ju inte och trycka tebax så att däcket rullar fritt

Tillbaka
Topp