Problem med PV-DV203D

v_eklund

Medlem
Problem med PV-DV203D
Hej. Jag har problem med min mini dv kamera..

När jag ska försöka lägga in klipp från den så när jag ansluter firewire kabeln så plingar det inte till eller något. Men när jag kör med Usb sladden så fungerar det eller ja, det fungerar med ett program Movie messenger tror jag det heter men det fungerar inte med vegas elr adobe premiere 2.0.

Jag har en kompis sm varit här med sin kamera och då fungerar det hur perfekt som helst med firewire, adobe premiere 2.0 osv.

Någon som vet vad som kan vara felet?

kanske har något med att jag köpte kameran i USA??

Tacksam för svar:)

Senast ändrad:
Problem med PV-DV203D
Ja vi använder samma firewire kabel, har bara en. Prövade igår med min kompis kamera och det funkade fint, men den funkade inte för mig.

Problem med PV-DV203D
det spelar roll att du köpte den i USA... Europa och USA har olika standarder när det gäller film typ...minns inte riktigt vad det heter, men det är något med NTSC och det andra minns jag inte. rätta mig ifall jag har fel.

Problem med PV-DV203D
De andra heter PAL, men i det här fallet verkar de va firewire utgången i kameran som har muppat sig lite. Men kan du inte lägga in klippen i det programmet som det fungerar att lägga in ifrån och sen lägga in de i det program du vill redigera i? OM du tycker detta är jobbigt får du helt enkelt låna din kompis kamera varje gång du ska lägga in filömen i datorn :P. Det finns vägar runt dett även om de är jobbigt .

Edit: Eftersom du köpt kameran i USA kan du prova ändra inställningen i programmet til PAL

Senast redigerad av en moderator:
Problem med PV-DV203D
Jhunt sa:
De andra heter PAL, men i det här fallet verkar de va firewire utgången i kameran som har muppat sig lite. Men kan du inte lägga in klippen i det programmet som det fungerar att lägga in ifrån och sen lägga in de i det program du vill redigera i? OM du tycker detta är jobbigt får du helt enkelt låna din kompis kamera varje gång du ska lägga in filömen i datorn :P. Det finns vägar runt dett även om de är jobbigt .

Edit: Eftersom du köpt kameran i USA kan du prova ändra inställningen i programmet til PAL
Det funkar bara att lägga in klippen när jag använder usb och det går riktigt sakta:S att överföra 1sekund från kameran tar ca 30sekunder.

Tillbaka
Topp