Problem med Rossignol 200 Freestyle bindningar?

acet

Ny medlem
Köpte ett par gotama från Conrad i höstas och tryckte på ett par Rossignol-bindningar Axial 200 Freestyle XXL. Nu när jag för första gången denna säsong släppte lös mina skidor i helgen så pajjade ena bindningen efter 1 dags åkning.

Plattan som sitter under tå-delen gick helt enkelt av i plasten och bindningen går inte längre att använda. Någon som har haft liknande problem med sina bindningar eller funkar era Ross 200 bra? Jag har fått för mig att det är en rätt vanlig bindning?

Vem skall jag kontakta för att få en ny tå-platta? Känns ju surt att försökta få Conrad att fatta vad man vill ha och att få det gratis. Har googlat efter Rossignols sverigeleverantör men inte hittat något lovande? Någon som har en bra adress, mail eller telenummer?

Det borde inte vara något problem att få en ny, den finns som reservdel (se bild). Maila en bild till Conrad eller ring någon bra svensk affär och fråga om du kan beställa reservdelen.

Ett annat alternativ är att kontakta JO Sport som för Dynastar/Look på 0650-18825.

Att reklammera till den svenska agenturen kommer med största sannolikhet inte gå, trots att det kanske i mångas tycke är "samma företag" är det i realiteten inte så.

Du får antingen vända dig till Conrad eller den tyska agenturen.

Alternativet är att höra med en svensk skidbutik om de vill, mot ersättning såklart, ta hem en reservdel till bindningen.

Senast ändrad:
De som tar in Rossignol i sverige heter BIOS . www.bios.se

Låter surt det där!

Hoppas de kan hjälpa dig.
/Aron

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Att reklammera till den svenska agenturen kommer med största sannolikhet inte gå, trots att det kanske i mångas tycke är "samma företag" är det i realiteten inte så.
Jag har fått diverse reservdelar till bindningar utan varken kvitto (eller ens garanti kvar). Skadar inte att fråga.

Annars så är Conrad enkla att hantera reklamationer med. Skicka en bild på skadan så fixar dom.

Vilken service!! Superbra och snabba svar.

Jag har skickat ett mail till Conrad med bilden på delen som Sockerfarsan postade. Om inte dom hjälper så får det bli att tigga på sina bara knän till leverantören. Tänker fan inte pröjsa för något som pajjar första gången man åker..

Dock är ju svengelskan lysande "the plate from the toe-part"...

Fick plattan idag av conrad. Fick ingen kvittens på mailen jag skickade dem så jag ringde och då berättade de att de höll på att kolla på saken. 4 dagar senare som kom det iallafall en platta med posten.

Nu till en stendum fråga rörande bindningsmontering: ska jag sätta nytt lim på skruvarna nu då jag skruvar om bottenplattan? (Då bindningen monterades första gången användes det lim så själva gängan borde vara lagomt tätad)

Tja!

tänkte införskaffa dessa men undrar hur bra de egentligen är? någon annan som haft liknande problem?
hur lika är dom looks px modeller?

fridens

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp