Provat Crash pads?

Provat Crash pads?
Jävligt vettig sak .. köpte mina i slutet av förra säsongen .. brukar ha problém med höfterna.. dom har en förmåga att vara blåa hela säsongen.. men denhär brallan gjorde sitt jobb i isiga piper & big jump..
Går nu att köpa på alpingaraget..

Provat Crash pads?
blir det inte klumpigt?

typ som att åka med blöja...eller nått.
får man fet röv?
eller är de smidiga så att man använder dem.
vad kostar de på Alpingaraget?

/erik

Provat Crash pads?
Jo det e som å åka med en jätte pampers blöja...

nä nä skämt å sido.. det syns inte utifrån att du har den på dej , om du inte åker i tajt fartdräkt..
dom känns inte att dom sitter där förutom när du vurpar .. då gör det inte lika ont..=)
och det e bra ventilation så om du lägger en brakare så sipprar luften ut så du slipper en obehaglig arom när du tar av dej dom..

kostar under tusenlappen på alpingaraget..

Provat Crash pads?
Skid åkning är för många något man gör ett par helger eller en vecka om året, för mej är det så otroligt mycket mer. Jag vill kunna åka nästan hela säsongen och sedan kunna visa brutna ben, rivsår och bulor långt in på surf perioden. Då är varken blöja eller hjälm någon bra ide.

Dessutom har jag hört två saker om smärta: "Smärta -en högre form av njutning" samt "Smärta är vekhet som lämnar kroppen" ;)

Provat Crash pads?
Skojar du??
Hjälm, ryggplatta + stusskydd! har du armbågsskydd och knäskydd oxå??
Börja simma istället - då slipper du slå dig!

Provat Crash pads?
Det gör ont när kroppar brister...
Har efter en kotkompression och och några rejäla hjärnskakningar insett att rygskydd och hjälm kanske inte är så larvigt;-)

Tillbaka
Topp