Prylar till pisten?

Cine

Ny medlem
Prylar till pisten?
Skulle vilja ha några tips på grymma prylar till pisten! Lite tekniska grejer ovs. Vore + med inköpsställen. Det jag syftar på är allt från wakie talkie klockan doro till värmande handskar. Tacksam för svar!

Prylar till pisten?
Jag antar att det handlar om rent "prylbögeri" a.k.a. pryl-porr vilket inte är fel, jag önskar att jag fortfarande hade råd...

Hur som helst ska man satsa på detaljer, alla andra har pjäxtorkare i form av klossar, då måste prylbögen satsa på en fläkt eller inbyggda sulor som torkar pjäxor på kvällarna och värmer frusna tår på dagarna, detta finns på de flesta sportaffärer, det kostar bara lite mer.

Vidare kan man satsa på kvantitet, alla andra har ETT par skidahandskar, prylbögen har ett par för pisten, ett par för pudret, ett par för varma vårdagar och turer.

K2:s 6-speed stavar i kolfiber med handtag i skinn är en annan über-pryl, fanns på bl.a. alpingaraget förra säsongen.

Racebindningar istället för vanliga svensson-dito i plast är en detalj som nästan ingen lägger märke till men som kan vara både bra och tufft. Finns att köpa... eh... begagnat på freeride.nu eller någon skidklubbs hemsida? Annars går det ju att specialbeställa på första, bästa sportaffär om pengar inte är något problem.

Skidfodral, pjäxbag och andra väskor som matchar skidorna gör att man ser sådär överdrivet "kitad" ut, teamrider liksom... coolt eller inte? -döm själv.

Smith hade/har goggles med elektrisk fläkt för att förhindra imma på linsen, hög prylfaktor! finns att köpa... -fråga smith!

Cat-trax (?), är som gummisulor som man sätter på pjäxorna när man promenerar, detta för att sulorna inte ska bli utslitna. kostar ett par hundralappar hos närmsta välsorterade skidbutik.

Jacka från Burton eller Nike ACG med inbyggd Ipod-fjärr på ärmen, finns... -fråga dom.

"Think big, -BRAMSERUD ADVERTISING!"

Prylar till pisten?
en Suunto X6HR utanpå jackan när du vill kolla hur högt Hundfjället verkligen är. Eller när du vill mäta atmosfärisk data innan du går in i toppstugan vid snögubben i Lindvallen så ska du ta fram din Silva ADC mätare ut din Klättermusen Froste jacka.

Köpa Suunto/Silva ADC: http://www.addnature.com eller naturkompaniet
Köpa Klättermusen jacka: http://www.klattermusen.se

Prylar till pisten?
Hehe grymt! skönt att man har dom där extra cashen!är mest intresserad av pjäxvärmare och finns det för händer??

Prylar till pisten?
freeride89>>
Jag provade GPS-loggern i våras i Park City, dessvärre skrev den inte ut hastighetsdata som översteg ~50km/h så tävlingen oss emellan blev aldrig helt avgjord.
Den variant vi hyrde lämnades in i slutet av dagen och tankades in i en dator. Datorn hade områdets topografi, liftar och pister inprogramerade och utifrån det fick vi varsin pistkarta med alla åk utmärkta samt topphastigheter (max 50km/h), förmodad kaloriförbrukning och en massa annat skoj.

En utmärkt "pryl" som skulle vara ännu roligare utan hastighetsbegränsning.

Prylar till pisten?
Det finns grajjer som ser ut som tepåsar ungefär. Som man har i handen innanför handsken när man åker. Den påsen blir varm och så håller man sig varm om handen, värmen räcker nästan en hel skid dag. Inte perfekt värme på slutet men lite värme ger den då. Jag köpte det i Tandådalens skidshop, finns även på stadium. Finns även som ett "plåster" som man sätter utanpå skidstrumpan som fungerar på samma sätt. Finns att köpa på samma ställe.

Prylar till pisten?
freeride89>> $20 USD har jag för mig, men de var som sagt Park City där det mesta var lite dyrt ex. 1 dags liftkort kort $70 USD. Känns lite som en "Åre-V.9-grej" men jag har ingen aning.

Tillbaka
Topp