Puder nu till helgen?

jakobssonn

Medlem
Puder nu till helgen?
Tja,
Vill gärna upp och åka lite puder nu efter snövädret. Var ska man åka för att få åka som djup snö som möjligt max 5-6 timmar från Stockholm. Såg på snow-forecast.com att det skulle snöa 40 cm i Järvsö, men sen så ändrades ju såklart den prognosen dagen efter. Verkar inte som det går riktigt att lita på någon sida.

Puder nu till helgen?
Det har snöat nästan 2dm i Sundsvall och det fortsätter snöa

Hassela är kanske inte landets fräsigaste anläggning, men knappt någon åker där på vardagarna i Januari och jag gissar att det har ramlat ner mer än på de flesta ställen. I helgen borde det kunna vara värt ett besök.

Puder nu till helgen?
Tja,
Vill gärna upp och åka lite puder nu efter snövädret. Var ska man åka för att få åka som djup snö som möjligt max 5-6 timmar från Stockholm. Såg på snow-forecast.com att det skulle snöa 40 cm i Järvsö, men sen så ändrades ju såklart den prognosen dagen efter. Verkar inte som det går riktigt att lita på någon sida.

Sälen.

Puder nu till helgen?
Det låg asmycket i sälen runt v2, frågan är hur det klarade mildvädret som var för ca 1v sedan. Har det kommit mer efter dess?

Puder nu till helgen?

Hassela är kanske inte landets fräsigaste anläggning, men knappt någon åker där på vardagarna i Januari och jag gissar att det har ramlat ner mer än på de flesta ställen. I helgen borde det kunna vara värt ett besök.

Fina pister och lite folk. Däremot har jag svårt att se vart i systemet personen skulle kunna hitta bra pudersvängar, om än någon.

Puder nu till helgen?

Tja,

Hassela har trevligare backar än järvsö enligt mig, men släpliften är bedrövlig. Underlaget i pisterna är säkert riktigt bra, men någon direkt puderåkning ser det inte ut att vara om man tittar på webkamerorna: https://hasselaski.se/webcam/

Puder nu till helgen?
Hej,

Vem fan åker puder i Sälen iofs helt ok åkning för barn.
Finns ändå några ställen där man kan få till en och annan pudersväng. Ravinen eller bredvid Väggen (båda i Hundfjället). Lindvallen till vänster om Express 303 är också bra. Fast om det har kommit bra med snö skulle jag åka över till Trysil, mycket bättre off-pist repor där.

Puder nu till helgen?
Hej,

Har det snöat bra och inte är för mycket folk så är skogspartierna i Lindvallen riktigt roliga.
Sen är det inte så jätteofta man kan åka puder i Svenska anläggningar med TS krav på restid från Sthlm. Det blir uppåkt relativt snabbt. Sen är frågan vad åka puder innebär. Räcker det med några cm eller ska det minst vara någon dm?
Tveklöst bästa puderåkningen har jag gjort i samband med toppturer så mitt tips är köp utrustning, kolla prognosen och åk till bergen som får snö.
Nipfjället, Städjan, Grövelsjön, Fulufjäll.

Puder nu till helgen?
Hej,

Vem fan uttrycker sig så egentligen?

Sälen är bra för puder. Det är _inte_ storabergsåkning. Det är inte klippdropp. Men, det finns bra skog, bra lutning, och framför allt väldigt lite offpiståkare. Det betyder att det finns puder kvar länge efter snöfall.

Tillbaka
Topp