Nosskire sa:
Nu kommer det bli diskussion...
Jag skulle inte köpt en Custom X så det finns så många andra brädor som är bättre. Framförallt en Custom tycker jag är skönare.
Åkte på en Custom X i 2 år som allround bräda och var inte nöjd med den någonstans. I offpisten går den okej men att ha den som park bräda och offpist... Nje... Antar att du åker pist ibland också för det är ingen i värden som bara åker puder och park :S.
Custom X är väldigt ostabil i pisten och lillebrorsan custom är betydligt stabilare. Är lite bättre offpist enligt mig också. I parken kan jag inte uttala mig då jag inte hoppar så mycket men skulle tippa på att custom x är lite vassare men att jag fortfarande skulle ta en custom.
tänker inte säga emot dig med mer än smaken är som baken..
har själv åkt bräda i snart 14 år och har arbetat mig igenom ca 16 brädor (+ cirka 10 brädor som jag provåkt mer eller mindre) under tiden bla 3 st vanliga Custom. kan dock säga att jag inte håller med dig någonstans, Custom X är bland dom bästa brädorna jag prövat, varför
jo jag har prövat brädor som är grymma i pisten ELLER grymma i OffPisten ELLER riktgit grymma i parken men Custom X:en är den bräda som FÖR MIG funkar överallt, både i pist, park, och puder..
ska väl även tillägas att samma modell kan ha väldigt olika egenskaper beroende på vem som står på = vikt, långd, åkvana
men framförallt längden på brädan...
jag kör på 164 som många parkkids ser som långt utav bara helvete men jag har absolut inga problem med mina 3:or på flaten med den, tvärt om..
ang ostabiliteten i pisten kan jag inte hålla med alls, det exemplaret jag har är bland det stabilaste jag stått på, går som ett lok över både is och pucklar, och då åker jag väldigt mycket med vana skidåkare och jag väntar inte på dom snarare tvärtom..
ps. har åkt på två årsmodeller Custom X nu -05 och -06
ha de gott!