Puderåkning Norge

Braggerman

Medlem
Puderåkning Norge
Ny på forumet och ägnar mig åt annat än skidåkning under delar av året, skippar att läsa tonvis med trådar för ändamålet, läste bla recensioner av trysil.

Har kört trysil sedan 1979 och sett utvecklingen med turen att åka där på enorma ytor
puder innan det blev kommers och en jäkla massa folk.

Så till myspysen: och en edit då geografin verkar lite dålig.

Svängde av vänster ca 3-4 mil ovan trysil i och hittade en liten anläggning långt upp i sin linda precis som trysil för 25 år sedan med samma höjd men vilken höjdare
puderåkning på kvadratkilometer dock med lite trampande snö men värt varenda steg.
Har kört där 3 år i rad innan man kör rälsen i trysil.
Lätt att missa stället då det bara är en grusväg in och ingen skyltning what so ever.
Som sagt finns ett annat Norge att uppleva då det gäller offpist.

Senast ändrad:
Puderåkning Norge
Om du menar Fulufjellet i Ljördalen så måste jag nog säga att det inte har samma potential som Trysilfjellet.
Men du säger att det var vänster efter Trysil, inte höger?!
Fortsättning följer!

Puderåkning Norge
Jaha! Det är anläggningen med det förtjusande namnet " Trysilknuts fjellverden"! Det har om möjligt än mindre potential än ovan nämnda. Fina fjäll runtom men ack så platta... Bra för Kiting!? En lift på, säg 100 höjdmeter.

Puderåkning Norge
Nämen vidga vyerna lite nudå hmmmmmmmmmmmmm, kommer bara med förslag och för att komma till bättre åkning i området så behövs det lite assistans och då får man kanonride.

Nån här som provat RendalsSölen 1755 m ö h.

Jättebra åkning, en hel dag för 1 åk men vilket åk. Sug på den.

Puderåkning Norge
Har inte kört där, faktiskt, trots många sportlov i Trysil. Har dock kikat på kartan ett antal ggr. Ser väldigt fint ut när man väl kommer fram till foten av berget. Det är dock en bit. Kite? Hundspann? Anmarschskidor med pulka och tält?

Puderåkning Norge
Ingen kontorsåkning här inte, expand the view, vilka åk man kan göra.
Synd att ingen startar Heli skiing in da Norway. Huuuuuvaaaaaaaaaaa

Puderåkning Norge
burgars sa:
Google är inte din vän när det gäller att nå mitt ritbord ;-)

Kontorsåkning...
jag är inte så intresserad av att nå ditt ritbord, dock vore det kul att hitta en liten dold liftanläggning. som jag förstått det är rendalen bara för turer...?

Tillbaka
Topp