Puderlagg som även håller i pisten?!

morran

Ny medlem
Tjabba undrar om någon har bra koll på en riktig allroundskida. Har tänkt ett midjemått runt decimetern eftersom den ska funka offpist och med ca. 20 m i radie vilket borde göra den rolig i pisten, krävs då även "lite" styvhet såklart. Har kollat lite på skidor som Gotaman och ARV, fler alternativ?. Behöver inte nödvändigtvis vara en twintip men tycker det är roligt att leka runt lite.

om mig: 176 cm, 70 kg, kan åka skidor. funderar på skidlängden 180-185?

Eftersom du är väldigt unik i din fysik och i dina önskemål tror jag det kommer bli väldigt svårt att hitta nåt för dig.

armada jj ska ju tydligen duga i pisten med tanke på dess bredd, har ett par hemma men vet inte än eftersom att jag inte hunnit testa dom, en radie på 14m låter iaf bra :) Annars kan jag tipsa om rossignol s5, Sjukt bra allround skida som funkar J*vligt bra i pisten och överallt annars, kolla upp dom!

bl0ckm0ng0t sa:
Eftersom du är väldigt unik i din fysik och i dina önskemål tror jag det kommer bli väldigt svårt att hitta nåt för dig.
Är han väl inte? Vad snackar du om?

Du ska ha Line Prophet 100 i 186cm.
100mm midja och en svängradie på 17-18m.

Vad jag läst riktigt rapp i pisten (för sin midja) och en skida jag kommer köra på i vinter.

nordica blower. tyckte den var jävligt bra i pist. finns i 185 cm, har för mig att radien i den längden är 23 meter, men det kan ju gå ändå. sjukt bra skida.

Många möjligheter verkar det som......men om du ska ha med lite styvhet så är dynastar Pro Legend eller Movement goliath sluff 184 schyssta val. GS skidor med bredd som funkar 2000 fallhöjdmeter gott o blandat.

Köp ett par DPS138. Lätt världens bästa skida =)Jag har dessutom en köpare så du blir av med dem efter säsongen....

whooosh.jpg

^------ Detta är humorn i denna tråden

Skidorna du bör kolla på är Armada jj och salomon shogun. Armada skidan är ju lite bredare och har mycket mer rocker än salomon shogun så den kan väl upplevas lite svårare kan jag tänka mig. Salomon skidan är väl en testvinnare har jag hört så de är två heta tips enligt mig. K2 kung fujas är ju en bra allround skida annars, runt hundringen i midja där.

peace

Senast ändrad:
Black Crows Corvus är den enda skida du behöver.. Har själv denna.
Har oxå Gotaman och B4 men de står i skåpet och dammar nu efter senaste inköpet

vilken skida, vilken känsla !!!!!

Hendryx Purple Haze, Har du tekniken finns det inget roligare i pisten, o när du tröttnat på det drar du ut o surfar puder med 113 i midja...

Har ett par till salu faktikst kolla mina annonser.

Senast ändrad:
Morran,

Som vanligt får du en massa olika tips på vilka skidor som är BÄST, allt från apbreda lagg med full rocker till Super G lagg med några cm mer midja och mer spann än ett par längdskidor. Vad man föredrar är väldigt personligt, det är därför du får så många olika tips, en del som inte stämmer överens överhuvudtaget med dina önskemål i rubriken.

Mina hetaste tips:
# Utefter DINA önskemål i rubriken surfa runt i skiddatabasen och finn 2-3 favoriter som stämmer in på dina önskemål.
# Åk på en skidtestarhelg och pröva dessa 2-3 favoriter grundligt.
# Välj ut det paret som DU tycker fungerade bäst, som tilltalar dig mest och ger dig en bra magkänsla. Det är du som ska åka på laggen, inte jag eller Gunnar.
# Köp det paret, åk massa skidor, bli glad!

Senast ändrad:
Nån som vet nåt om Salomon Shogun?
Skulle den kunna passa nån på ungefär 66 kg?
Skön i pist och puder? Lekfull?

Tillbaka
Topp