Gippdude
Ny medlem
Puderskida till Revelstoke
Tjena alla puderkåta, här kommer inlägg nr:276 om skidhjälp 
Jag ska åka till Revelstoke denna vinter och behöver en ny puderskida. Eftersom jag får beslutsångest för vardagsproblem, så ska man ju inte snacka om att välja en ny puderskida, därför vänder jag mig till Freeride.
Jag är en medelgod puderåkare som vill ha något att avancera på under Revelstokesäsongen.
Längd:180cm
Vikt:75kg utan pjäxor
Åkstil: All mountain, men denna är bara till för puder.
Krav: Skidan ska skälvklart flyta bra i snön, den ska vara lekfull och hanteras smidigt i skog. Twin tip är inget krav men kan vara en fördel för BC jibb, vill helst inte ha något som börjar fladdra i hög fart.
Jag har några skidor jag funderar på, men jag är definitivt öppen för förslag:
Salomon Rocker 2
Rossignol Super 7 ev. S7
K2 Hellbent (har hört att kanterna lossnar?)
Moment Comi
Völkel Kuro
Argumentera gärna varför.
Tack på förhand
/Fredrik
Jag ska åka till Revelstoke denna vinter och behöver en ny puderskida. Eftersom jag får beslutsångest för vardagsproblem, så ska man ju inte snacka om att välja en ny puderskida, därför vänder jag mig till Freeride.
Jag är en medelgod puderåkare som vill ha något att avancera på under Revelstokesäsongen.
Längd:180cm
Vikt:75kg utan pjäxor
Åkstil: All mountain, men denna är bara till för puder.
Krav: Skidan ska skälvklart flyta bra i snön, den ska vara lekfull och hanteras smidigt i skog. Twin tip är inget krav men kan vara en fördel för BC jibb, vill helst inte ha något som börjar fladdra i hög fart.
Jag har några skidor jag funderar på, men jag är definitivt öppen för förslag:
Salomon Rocker 2
Rossignol Super 7 ev. S7
K2 Hellbent (har hört att kanterna lossnar?)
Moment Comi
Völkel Kuro
Argumentera gärna varför.
Tack på förhand
/Fredrik