puderskida

Teh_Wovk

Medlem
puderskida
Hej Freeride jag har lite problem att bestämma vilken skida jag ska köpa det står mellan Armada jj och skilogik rockstar.
Så snälla hjälp mig att bestämma vad för skida jag ska köpa!!

puderskida
Lista på saker vi bör veta om dig innan vi börjar ge råd om skidor
- Vikt
- Längd
- Åkstil
- Vars du åker
- Hur ofta du åker
När du fyllt på med den informationen kan vi hjälpa dig :)

puderskida
Eller varför inte skidan vilken har Freerides signum all over? Nämligen Project Opinion...
Bara som ett litet tips i all välmening ;)

Mvh

G

puderskida
Är väl två rätt olika skidor? Rock Star rätt krävande och hårdare, medans JJ är riktigt mjuk och lekfull.

Personligen hade jag gått på Rock Star om det stått mellan dessa två, köpte själv Opus istället för JJ då den kändes som en mer "uppgraderad" version. JJ har väl för övrigt inte ändrat sin skida sedan 2010 eller något (förutom grafiken)?. Inte för att det måste vara negativt, men men.

När du skriver avslappnad åkstil vet jag inte riktigt vad du menar. Det är dock väldigt många som upplever JJ som alldeles för fladdrig, min kompis bla. Antingen älskar eller hatar man JJ.

puderskida
jag gjorde precis som Tjawesniper och köpte opus istället. Du väger ju inte så mycket men jag skulle ändå rekommendera SFB eller opus istället för JJ eftersom jag upplever JJ som väldigt fladdrig och nästan som om det var kartong i tailen.

puderskida
Såg nu att du är 15år, så vet inte riktigt om en större skida gör sig riktigt rätt på dig. Hade kanske hellre tittat på en AM skida? Hmm. Brukar se lite dumt ut när mindre utvecklade personer ska köra på ett par feta lagg då de knappt besitter en god grundteknik, men jag är inte här för att döma. Du kanske åker bättre än mig och många andra.

Om du ändå vill ha en fetare skida, hade jag nog kört JJ. Den är nog lättast av skidorna du tittar på, samt mjuk då du lär väga relativt lite (vet fortfarande inte det eller hur lång du är). Den finns även till en så pass liten peng begagnad, annars tror jag sport-bittl har den för 3500kr om du nu absolut vill ha den ny (dumt!).

Jag är nästan 100% säker på att JJ är oförändrad sedan 11/12 förutom grafiken givetvis, ryktet säger det är samma skida sedan 2009?! Någon kan säkert fylla på här.

Tillbaka
Topp