Pyreneerna?

Ivannia

Ny medlem
Pyreneerna?
Är det ngn som åkt i Pyreneerna? Funderar på att fara till Mongie under påskveckan. Vore trevligt att höra om det är ngn som vet något om området!
 
Pyreneerna?
Jag har gjort det! Det måste rekommenderas. Bergskedjan är något lägre än alperna, men ändå snösäkra. Detta pga fuktiga vindar från både medelhavet, men främst atlanten, stiger och dumpar snön i bergskedjan. Jag bodde tidigare i Zaragoza i Spanien och åkte upp till Astun och Candanchu några gånger. Stor fördel är att spanjorerna (de flesta systemen ligger på spanska sidan) mest åker omkring och röker i pisterna. Det finns massor med lössnö om det snöat. Mongie känner jag inte till, men ligger det centralt i massivet (långt från kusterna) borde det kunna vara mycket snö. Bra val!
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp