Jag har gjort det! Det måste rekommenderas. Bergskedjan är något lägre än alperna, men ändå snösäkra. Detta pga fuktiga vindar från både medelhavet, men främst atlanten, stiger och dumpar snön i bergskedjan. Jag bodde tidigare i Zaragoza i Spanien och åkte upp till Astun och Candanchu några gånger. Stor fördel är att spanjorerna (de flesta systemen ligger på spanska sidan) mest åker omkring och röker i pisterna. Det finns massor med lössnö om det snöat. Mongie känner jag inte till, men ligger det centralt i massivet (långt från kusterna) borde det kunna vara mycket snö. Bra val!